Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

746
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

594
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مقیاس ارزیابی اخلاقی فروش شخصی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 توجه به مباحث اخلاق در فرایند تصمیم گیری روشی موثر برای اجرای اخلاقیات در سطح جامعه می باشد. پژوهش های هنجاری در باب اخلاق نیز به دنبال معیاری برای تعیین حسن و قبح افعال اختیاری انسان است و هدف اصلی آن, راهنمایی افراد در تصمیم گیری و احکام مربوط به افعال اختیاری آنان در موقعیت های خاص می باشد. از سویی بررسی تصمیم گیری اخلاقی با استفاده از مقیاس ها, بینشی نسبت به تصمیم گیری اخلاقی به وجود آورده است. (این ابزارها عمدتا بر جنبه های روانی تمرکز دارند تا نظریه های اخلاقی). در این تحقیق مکتب اخلاقی اسلام مبنای طراحی مقیاس ارزیابی اخلاقی فروش شخصی قرار گرفته است. برای این منظور از نظریه پردازی داده بنیاد با اندکی اصلاحات استفاده شده است. در تحقیق حاضر با انجام تعداد 12 مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان حوزه اخلاق اسلامی و بازاریابی و کد گذاری باز در نرم افزار اطلس تی, معیارهای ارتکاب به خلاف شرع, انجام کارهای حلال ولی ضد اخلاقی, خیانت در امانت و سوء استفاده از اعتماد, دروغ گفتن, رشوه دادن, رفتاری که مفسده ای در آینده به وجود آورد, سوء رفتار فروشندگان, عدم پایبندی به تعهدات, فریب کاری, احتکار مادی و اطلاعاتی, ایجاد انحصار, پنهان کاری درباره کالا نسبت به مشتری, تبعیض قیمت بین مشتریان در حد ضرر زدن, تحت تاثیر قرار دادن نیاز واقعی مشتری, سوء استفاده از بی اطلاعی مشتری, غش در معامله (مادی, اطلاعاتی و...), گمراه کردن مشتری, محدود کردن اختیار و استقلال رای مشتری, برای جلوگیری از افعال ضد اخلاقی در فروشندگی نسبت به مشتریان حاصل شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، اسفیدانی، محمدرحیم، و قلی مطلق، مجید. (1395). طراحی مقیاس ارزیابی اخلاقی فروش شخصی. پژوهش های مدیریت در ایران، 20(3 )، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/360017/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، اسفیدانی محمدرحیم، قلی مطلق مجید. طراحی مقیاس ارزیابی اخلاقی فروش شخصی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1395؛20(3 ):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/360017/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، محمدرحیم اسفیدانی، و مجید قلی مطلق، “طراحی مقیاس ارزیابی اخلاقی فروش شخصی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 20، no. 3 ، pp. 1–24، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360017/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا