مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

937
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر راهنمای یادگیری در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: در انجام مهارت های بالینی داشتن دانش کافی و به روز, داشتن انگیزه کافی برای کار در محیط های بالینی, و نیز دانستن شیوه انجام مهارت ها از اساسی ترین مفاهیم مراقبت از بیمار است. در این طرح تاثیر آموزش مبتنی بر راهنمای یادگیری بر کسب صلاحیت بالینی و رضایت مندی فراگیران را مورد بررسی قرار دادیم.روش ها: این طرح یک مطالعه نیمه تجربی بود, که بر روی 37 نفر از دانشجویان پرستاری که کارآموزی بخش CCU را می گذراندند انجام شد. ابتدا راهنمای یادگیری با استفاده از روش علمی طراحی آموزشی تهیه شد, سپس دانشجویان به دو گروه مداخله و شاهد تقسیم شدند. گروه شاهد کارآموزی خود را به شیوه معمول سپری کرده و گروه مداخله بعد از گروه شاهد دوره کارآموزی را با استفاده از راهنمای یادگیری طی کردند. در پایان دوره برای دو گروه شاهد و مداخله یک آزمون OSCE برگزار گردید. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS و باIndependent T Test  بررسی گردید.نتایج: با توجه به نتایج به دست آمده مشخص شد که گروه مداخله از نظر میزان دسترسی به اهداف آموزشی و کسب صلاحیت بالینی نسبت به گروه شاهد بهتر عمل کرده و بین نمرات به دست آمده اختلاف معناداری وجود داشت (p=0.002) رضایت مندی دانشجویان گروه مداخله از راهنمای یادگیری طراحی شده با استفاده از آماره های توصیفی آنالیز شد که نتایج نشان داد 88.2 درصد دانشجویان اظهار رضایت نموده و آن را خوب ارزیابی کردند.نتیجه گیری: نتایج بالا و نیز مطالعات دیگری که در این زمینه انجام شده حاکی از آنست که استفاده از راهنمای یادگیری می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی مفید رضایت دانشجویان را جلب نموده و برای ایجاد یادگیری معنادار کمک قابل توجهی به دانشجویان نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالملکی، محمدرضا، عشوریون، وحید، مومنی، صدیقه، زارع زاده، یداله، و رخزادی، محمدزاهد. (1389). تاثیر راهنمای یادگیری در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/360158/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالملکی محمدرضا، عشوریون وحید، مومنی صدیقه، زارع زاده یداله، رخزادی محمدزاهد. تاثیر راهنمای یادگیری در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/360158/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عبدالملکی، وحید عشوریون، صدیقه مومنی، یداله زارع زاده، و محمدزاهد رخزادی، “تاثیر راهنمای یادگیری در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360158/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button