Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,398
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,685
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر میزان استفاده از رسانه های آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 201

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین تاثیر رسانه های آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان دوره ی متوسطه دوم بخش قره چای انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی بوده و از لحاظ روش, نیمه آزمایشی می باشد که در آن از طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل 284 نفر از دانش آموزان دوره ی متوسطه دوم بخش قره چای شهرستان خنداب در سال تحصیلی 98-97 بود. نمونه آماری ما تعداد 60 نفر از دانش آموزان دوره ی متوسطه دوم بخش قره چای شهرستان خنداب در سال تحصیلی 98-97 بود که به صورت غیرتصادفی و هدفمند انتخاب شده اند. از بین کلاس های نمونه آماری که شامل 3 کلاس20 نفره بودند. داده های پژوهش با ابزارهای پرسشنامه استاندارد خلاقیت تورنس و آزمون پیشرفت تحصیلی جمع آوری شد. روایی پرسشنامه ها از طریق روایی صوری و محتوایی؛ و پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای میزان خلاقیت کل, مقیاس سیالی, مقیاس انعطاف پذیری, ابتکار و بسط به ترتیب نتایج 87%, 87%, 81/0, 37% و 70% گزارش شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی, از گزارش فراوانی, میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از روش تجزیه و تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد بین نمرات خلاقیت و مولفه های آن در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار وجود دارد و همچنین بین نمرات پیشرفت تحصیلی در مرحله پیش آزمون و پس آزمون تفاوت معنادار وجود دارد. لذا براین اساس می توان از فناوری نوین و آموزش الکترونیکی جهت رشد خلاقیت و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مالمیر، آمنه، اسماعیلی، احمدرضا، و مددی، وحید. (1398). بررسی تاثیر میزان استفاده از رسانه های آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان. مدیریت بر آموزش سازمان ها، 8(1 )، 185-201. SID. https://sid.ir/paper/360298/fa

    Vancouver: کپی

    مالمیر آمنه، اسماعیلی احمدرضا، مددی وحید. بررسی تاثیر میزان استفاده از رسانه های آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان. مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1398؛8(1 ):185-201. Available from: https://sid.ir/paper/360298/fa

    IEEE: کپی

    آمنه مالمیر، احمدرضا اسماعیلی، و وحید مددی، “بررسی تاثیر میزان استفاده از رسانه های آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 8، no. 1 ، pp. 185–201، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360298/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا