Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

956
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهینه سازی مسئله تخصیص ناوگان، مسیریابی و سوخت گیری در حمل و نقل دریایی

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 48

چکیده

 حمل ونقل دریایی عمدتاً شامل مسائلی چون تخصیص ناوگان, مسیریابی کشتی و مسائل مربوط به سوختگیری کشتی ها هست. باید اشاره کنیم که مسئله تخصیص ناوگان, تعیین مسیر و برنامه ریزی کشتی ها با هدف حداقل سازی هزینه ها سروکار دارند. در سال های اخیر بیشتر شرکت های حمل ونقل دریایی با شرایط بازاری دشواری ازلحاظ سوخت گیری و قیمت سوخت مواجه گردیده اند. با توجه به اینکه تقریباً 60 درصد هزینه های کشتی به سوخت آن اختصاص دارد, پس هزینه های سوخت ناوگان به عنوان عمده ترین هزینه حمل ونقل دریایی محسوب می گردد. با توجه به شرایط رقابتی و عدم قطعیت های مختلف موجود در چنین مسائلی, بررسی یکپارچه تخصیص ناوگان, مسیریابی و سوخت گیری امری ضروری است. بر این اساس در پژوهش حاضر مسئله حمل ونقل دریایی لاینر, که در آن تصمیمات مربوط به انتخاب ناوگان, تعیین مسیر بهینه هر شناور, انتخاب سرعت حرکت آن بین بنادر مختلف و سیاست سوخت گیری مربوطه در شرایط عدم قطعیت قیمت و مصرف سوخت به صورت یکپارچه اتخاذ می شود, موردمطالعه قرارگرفته است. وجود وابستگی سوخت گیری به مسیریابی و تخصیص با توجه به نیاز به سوخت گیری در طی مسیر کشتی اهمیت و ضرورت بررسی این دو موضوع به صورت یکپارچه را فراهم می سازد. بدین منظور مدل برنامه ریزی تصادفی عدد صحیح خطی بارو یکرد مبتنی بر سناریو توسعه داده شده است. حل و تجزیه وتحلیل های مربوطه در خصوص نمونه مسائل مختلف و مزیت های رویکرد یکپارچه و تصادفی بر حالتی که پارامترهای مدل قطعی فرض می شود؛ از طریق شبیه سازی و دیگر روش ها نشان داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لشگری، مهسا، و اکبری، علی اکبر. (1398). بهینه سازی مسئله تخصیص ناوگان, مسیریابی و سوخت گیری در حمل و نقل دریایی. مجله علوم و فنون دریایی ایران، 18(4 )، 32-48. SID. https://sid.ir/paper/360391/fa

    Vancouver: کپی

    لشگری مهسا، اکبری علی اکبر. بهینه سازی مسئله تخصیص ناوگان, مسیریابی و سوخت گیری در حمل و نقل دریایی. مجله علوم و فنون دریایی ایران[Internet]. 1398؛18(4 ):32-48. Available from: https://sid.ir/paper/360391/fa

    IEEE: کپی

    مهسا لشگری، و علی اکبر اکبری، “بهینه سازی مسئله تخصیص ناوگان, مسیریابی و سوخت گیری در حمل و نقل دریایی،” مجله علوم و فنون دریایی ایران، vol. 18، no. 4 ، pp. 32–48، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا