مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین تاب آوری تحصیلی و درگیری تحصیلی در دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی

صفحات

 صفحه شروع 294 | صفحه پایان 305

چکیده

 با توجه به این که نظام دانشگاهی بایستی دانشجویانی کارآزموده و با توانایی علمی و عملی قابل قبول, جهت ارائه خدمات با کیفیت به مراجعان, تحویل جامعه بدهد, توجه به درگیری تحصیلی دانشجویان به عنوان یکی از سازه های پیش بینی کننده عملکرد تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی اهمیت ویژه ای دارد. لذا این پژوهش با هدف تعیین نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین تاب آوری تحصیلی و درگیری تحصیلی در دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی شهر زنجان انجام گرفت. روش پژوهش حاضر همبستگی است و جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نیم سال دوم سال تحصیلی 97-96 بود که بر اساس جدول مورگان, حجم نمونه ای متشکل از 346 دانشجو به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده, پرسشنامه درگیری تحصیلی ریو, مقیاس تاب آوری تحصیلی ساموئلز و مقیاس خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان اون و فرامن بود. تحلیل داده ها به روش ارائه یک مدل فرضی و ارزیابی روابط با استفاده از الگوی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS 24 و LISREL8. 8 انجام شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین تاب آوری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با درگیری تحصیلی, همچنین بین تاب آوری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد (01/0< p). نتیجه تحلیل مسیر نیز نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی نقش واسطه ای در ارتباط بین تاب آوری تحصیلی و درگیری تحصیلی دانشجویان دارد. ( 01/0< p).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باباجانی گرجی، لیلا، حجازی، مسعود، مروتی، ذکراله، و یوسفی افراشته، مجید. (1398). نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین تاب آوری تحصیلی و درگیری تحصیلی در دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(4 )، 294-305. SID. https://sid.ir/paper/360540/fa

    Vancouver: کپی

    باباجانی گرجی لیلا، حجازی مسعود، مروتی ذکراله، یوسفی افراشته مجید. نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین تاب آوری تحصیلی و درگیری تحصیلی در دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(4 ):294-305. Available from: https://sid.ir/paper/360540/fa

    IEEE: کپی

    لیلا باباجانی گرجی، مسعود حجازی، ذکراله مروتی، و مجید یوسفی افراشته، “نقش میانجی خودکارآمدی تحصیلی در رابطه بین تاب آوری تحصیلی و درگیری تحصیلی در دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 4 ، pp. 294–305، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button