مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,854
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل کسب و کار گردشگری الکترونیک

صفحات

 صفحه شروع 221 | صفحه پایان 248

چکیده

 هدف این تحقیق طراحی مدل کسب و کار گردشگری الکترونیک در بستر شبکه های اجتماعی است. در مرحله اول, با اتکا بر چارچوب مدل کسب و کار استروالدر و پینیور و با استفاده از مطالعه ادبیات تحقیق, عناصر مدل کسب و کار مبتنی بر شبکه های اجتماعی در صنعت گردشگری استخراج شد. در مرحله دوم, برای ارزیابی و اولویت بندی عناصر شناسایی شده, پرسشنامه ای تدوین و بین 119 نفر کارشناس که با روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده بودند توزیع شد. داده های حاصل از این مرحله با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس تجزیه و تحلیل شد و عناصر بر اساس میزان اهمیتشان در مدل قرار گرفتند. در مرحله آخر, برای اعتبارسنجی مدل پیشنهادی و با استفاده از روش موردکاوی چندگانه, مدل کسب و کار هفت شرکت گردشگری که از شبکه های اجتماعی به طور موفق استفاده کرده بودند تحلیل شد. یافته ها حاکی از آن است که حضور در شبکه های اجتماعی بر عناصر مربوط به مشتریان بیشتر از عناصر مربوط به تامین کنندگان اثر می گذارد. به سخن دیگر, عناصر مربوط به ارتباط با مشتریان, ساختار هزینه, ارزش پیشنهادی, و کانال های توزیع بیشتر از عناصر مربوط به جریان های درآمدی, منابع کلیدی, فعالیت های کلیدی و مشارکت های کلید تاثیر می پذیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یاوری گهر، فاطمه، حنفی زاده، پیام، و حاجی احمدی فرمهینی، ترانه. (1399). مدل کسب و کار گردشگری الکترونیک. مطالعات اجتماعی گردشگری، 8(15 )، 221-248. SID. https://sid.ir/paper/361074/fa

    Vancouver: کپی

    یاوری گهر فاطمه، حنفی زاده پیام، حاجی احمدی فرمهینی ترانه. مدل کسب و کار گردشگری الکترونیک. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1399؛8(15 ):221-248. Available from: https://sid.ir/paper/361074/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه یاوری گهر، پیام حنفی زاده، و ترانه حاجی احمدی فرمهینی، “مدل کسب و کار گردشگری الکترونیک،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 8، no. 15 ، pp. 221–248، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361074/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button