Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,445
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,645
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم به روش فلش، مک لافلین و کلوز

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دهم چاپ سال 1397 طبق الگوهای کمی فلش, مک لافلین و کلوز به انجام رسیده است. این تحقیق از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ روش تحقیق, بر مبنای روش تحلیل محتوا می باشد. همچنین برای اجرای روش کلوز یک نمونه تصادفی مرکب از 21 دانش آموز پایه دهم, از ناحیه 4 آموزش و پروش شیراز انتخاب شدند و پرسشنامه مربوط به روش کلوز را تکمیل نمودند. با بررسی تصادفی برخی از فصول طبق الگوی فلش, نتایج حاصل نشان داد که محتوای کتاب در فصول 1 و 5, دشوار و در فصل 3 بسیار دشوار است. همچنین آمار نشان می دهد بر اساس شاخص مک لافلین, دو سوم از فصولی که تصادفاً بررسی شده اند, مناسب دانش آموزان پایه یازدهم است و یک سوم دیگر برای تدریس در کلاس دهم بلامانع است. نحوه عملکرد و پاسخ دهی دانش آموزان به پرسشنامه مربوط به روش کلوز, با نشان دادن تحمل بار روانی بالا از سوی دانش آموزان پایه دهم, تاییدی دیگر بر پیشنهاد بازنگری کتاب زیست شناسی پایه دهم می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، فاطمه، و رضائیان، لیلا. (1398). تحلیل محتوای کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم به روش فلش, مک لافلین و کلوز. پژوهش در آموزش زیست شناسی، 1(4 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/361665/fa

    Vancouver: کپی

    زارع فاطمه، رضائیان لیلا. تحلیل محتوای کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم به روش فلش, مک لافلین و کلوز. پژوهش در آموزش زیست شناسی[Internet]. 1398؛1(4 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/361665/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه زارع، و لیلا رضائیان، “تحلیل محتوای کتاب درسی زیست شناسی پایه دهم به روش فلش, مک لافلین و کلوز،” پژوهش در آموزش زیست شناسی، vol. 1، no. 4 ، pp. 1–14، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361665/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی