مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 53

چکیده

 زمینه و هدف: در ارزشیابی بیمارستان ها بایستی به نیازهای بیماران توجه شود تا بیمارستان ها بتوانند در راستای تحقق اهداف خود پاسخگوی هزینه های هنگفت صرف شده در این بخش باشند. مطالعه حاضر به ارزیابی رضایت بیماران در حیطه هایی پرداخته که در برنامه ارزشیابی بیمارستان ها به عنوان عاملی کلیدی مد نظر قرار می گیرد.روش بررسی: این بررسی مقطعی با تکمیل پرسشنامه توسط 120 تن از بیماران بستری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران با نمونه گیری تصادفی ساده و بر اساس فرمول محاسبه حجم نمونه انجام شد. در پرسشنامه مشخصات دموگرافیک, شغلی و وضعیت بیمه ای بیماران و نیز ابعاد رضایت مندی آنها از خدمات بالینی, تغذیه, محیط و امکانات بیمارستان مطرح گردید.یافته ها: محدوده سنی شرکت کنندگان در این مطالعه 11 تا 80 سال است که 61.9% آنها را زنان و 38.1% را مردان تشکیل داده اند. 78.1% بیماران در این مطالعه بطور کلی از وضعیت موجود در بیمارستان رضایت داشتند و در موارد مربوط به محیط و امکانات بیمارستان, خدمات ارایه شده از سوی پرسنل بالینی و وضعیت تغذیه, میان رضایت مندی بیماران بستری در سه بیمارستان تحت مطالعه تفاوت معنادار مشاهده شد.بحث و نتیجه گیری: همبستگی مثبت و قوی میان شاخص محیط بیمارستان و رضایت بیماران مشاهده شد که با برنامه ریزی در جهت بهبود وضعیت بیمارستان می توان به افزایش رضایت بیماران اقدام نمود. همچنین همبستگی مثبت و قوی میان رضایت بیماران و احساس سلامت وجود دارد که نقش بسزای کادر درمانی را در جلب رضایت و اعتماد بیماران نشان میدهد. بنابراین مسوولین بیمارستان ها بایستی نسبت به رفع نارضایتی های موجود و بهبود کیفیت خدمات ارایه شده در بیمارستان ها اقدام نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدی، بتول، زیودار، مریم، و رفیعی، سیما. (1389). میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال 1388. پیاورد سلامت، 4(1-2)، 44-53. SID. https://sid.ir/paper/361750/fa

Vancouver: کپی

احمدی بتول، زیودار مریم، رفیعی سیما. میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال 1388. پیاورد سلامت[Internet]. 1389؛4(1-2):44-53. Available from: https://sid.ir/paper/361750/fa

IEEE: کپی

بتول احمدی، مریم زیودار، و سیما رفیعی، “میزان رضایت بیماران بستری در بیمارستان های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه مقطعی در سال 1388،” پیاورد سلامت، vol. 4، no. 1-2، pp. 44–53، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361750/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button