مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تحصیلات تکمیلی در نظام آموزش عالی ایران ـ دوره های دکتری علوم انسانی ـ از منظر اعضای هیات علمی این دوره ها، 78-1377

صفحات

 صفحه شروع 327 | صفحه پایان 354

چکیده

 در سالهای پس از انقلاب اسلامی 1357 گسترش دوره های تکمیلی به منظور کامل کردن چرخه آموزش عالی در کشور به یکی از بحث انگیزترین مسایل آموزش عالی کشور مبدل شد. این امر هم از لحاظ تامین کادر آموزشی و پژوهشی دانشگاهها و مراکز پژوهشی ـ که از یک طرف با خروج خواسته و ناخواسته بخشی ازهیات علمی با تجربه خود و از طرف دیگر با رشد انفجاری جمعیت دانشجویی در مقاطع کارشناسی و پایین تر مواجه بودند ـ و هم به منظور تامین نیروی متخصص سازمانهای حکومتی, صنعتی و کشاورزی, بسیار با اهمیت است. طی دو برنامه پنجساله اول و دوم که از سال 1368 آغاز شد, اولویت ویژه ای به گسترش دوره های تکمیلی با توجه به دو هدف عمده کمی و کیفی داده شد. در این تحقیق از یک طرف با توجه به آمار و ارقام موجود, اهداف کمی گسترش آموزش عالی مورد سنجش واقع می شود و از طرف دیگر از طریق داده های کسب شده از مصاحبه با صد تن از اعضای هیات علمی دوره های دکتری در رشته های علوم انسانی, نحوه تحقق اهداف کیفی این برنامه ها نیز مورد بررسی و کندوکاو قرار می گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ملک، حسن. (1381). بررسی تحصیلات تکمیلی در نظام آموزش عالی ایران دوره های دکتری علوم انسانی از منظر اعضای هیات علمی این دوره ها, 78-1377 . مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان (مطالعات و پژوهش های دانشکده ادبیات و علوم انسانی)، -(31-30)، 327-354. SID. https://sid.ir/paper/362250/fa

Vancouver: کپی

ملک حسن. بررسی تحصیلات تکمیلی در نظام آموزش عالی ایران دوره های دکتری علوم انسانی از منظر اعضای هیات علمی این دوره ها, 78-1377 . مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان (مطالعات و پژوهش های دانشکده ادبیات و علوم انسانی)[Internet]. 1381؛-(31-30):327-354. Available from: https://sid.ir/paper/362250/fa

IEEE: کپی

حسن ملک، “بررسی تحصیلات تکمیلی در نظام آموزش عالی ایران دوره های دکتری علوم انسانی از منظر اعضای هیات علمی این دوره ها, 78-1377 ،” مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان (مطالعات و پژوهش های دانشکده ادبیات و علوم انسانی)، vol. -، no. 31-30، pp. 327–354، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362250/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button