مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,241
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اقتصاد آموزش و جایگاه آن در نظام آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 216

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 سابقه توجه به آموزش در ادبیات اقتصادی به دوران قبل از آدام اسمیت بر می گردد، هر چند که اقتصاد آموزش به عنوان شاخه ای مستقل از اوایل دهه 1960 وارد جریان اصلی علم اقتصاد شد. از آن زمان تاکنون دامنه موضوعات تحت بررسی اقتصاد آموزش تنوع و گستردگی بسیاری یافته است. یکی از اهداف اصلی این مقاله کاوش و مطالعه تفصیلی جایگاه آموزش در ادبیات اقتصادی و روند شکل گیری اقتصاد آموزش به همراه تحول و تنوع در دامنه موضوعات تحت پوشش این شاخه از علوم بشری است. در کنار این هدف، جایگاه این علم در نظام آموزش عالی ایران نیز مورد کاوش قرار گرفته است. در این راستا، این نتایج حاصل شده اند، که (1) در بدو شکل گیری «اقتصاد آموزش» موضوعات غالب در این رشته بر مطالعه اثر آموزش بر اقتصاد و تحلیلهای اقتصادی درتولید خدمات آموزشی و تحقیقاتی نیز گسترش یافته و این محورها برجستگی ویژه ای پیدا کرده است، و (2) به رغم سابقه طولانی و گستردگی دامنه موضوعات علم اقتصاد آموزش، اقتصاد و نظامهای آموزشی کشور با مشکلات عدیده ای مواجه اند که پرداختن به این مشکلات از زمینه های متخصصان اقتصاد آموزش است. یکی از دلایل اصلی این وضعیت آن است که در نظام آموزش عالی ایران نه تعلیم و تربیت «اقتصاد دانان آموزش» جایگاهی دارد و نه به تحقیقات لازم در این خصوص بهای لازم داده می شود. برای حل بخشی از مشکلات مذکور، تأسیس و راه اندازی گرایش اقتصاد آموزش به مثابه یک راه حل اساسی پیشنهاد شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نادری، ابوالقاسم. (1380). اقتصاد آموزش و جایگاه آن در نظام آموزش عالی ایران . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 7(4-3 (22-21))، 173-216. SID. https://sid.ir/paper/362271/fa

Vancouver: کپی

نادری ابوالقاسم. اقتصاد آموزش و جایگاه آن در نظام آموزش عالی ایران . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1380؛7(4-3 (22-21)):173-216. Available from: https://sid.ir/paper/362271/fa

IEEE: کپی

ابوالقاسم نادری، “اقتصاد آموزش و جایگاه آن در نظام آموزش عالی ایران ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 7، no. 4-3 (22-21)، pp. 173–216، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362271/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button