مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,346
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامدهای حاصل از استفاده از اینترنت برای آموزش عالی: بررسی روانشناسی، اجتماعی این پدیده

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 42

چکیده

 این تحقیق تحولات روانی ـ اجتماعی در چگونگی استفاده از سیستم ارتباطات رایانه ای (اینترنت) برای ارتقای آموزش دانشگاهی را بررسی می کند. این بررسی براساس اطلاعات جمع آوری شده از 3 مطالعه تنظیم شده است که شامل مشاهده چگونگی استفاده از اینترنت برای تداوم بحث کلاسی و تبادل اطلاعات درسی (discussion groups) و مقایسه کلاس هایی با بیشترین و کمترین میزان فعالیت در استفاده از ارتباطات رایانه ای می باشد. مطالعه بعدی بررسی نگرش و انگیزه دانشجویان در استفاده از اینترنت است. نتایج حاصل از این مطالعات نشان دهنده تعامل پیچیده فرایندهای روانی ـ اجتماعی ـ سازمانی استفاده کنندگان با فناوری های رایانه ای در زمینه آموزش هستند حاصل از سه تحقیق نشان داد که از 2512 درس ارایه شده در دانشگاه ها فقط 574 درس (32درصد) از سیستم اینترنت و discussion groups برای تبادل اطلاعات و بحث های آموزشی استفاده کرده بودند از این 574 کلاس فقط 164 کلاس (6.5 درصد) حداقل ده بار از طریق ارتباطات رایانه ای به بحث یا تبادل اطلاعات پرداخته بودند پرسش نامه ها نیز بر دلایل روانی ـ اجتماعی در عدم استقبال از این فناوری برای آموزش اشاره می کردند. مهمترین این دلایل رایانه ای نداشتن وقت کافی و انگیزه و علاقه بود. نتایج همین دلالت بر این دارند که استفاده موثر از ارتباطات رایانه ای در ارائه آموزش بیشتر بستگی به زمینه های روانی ـ اجتماعی ـ سازمانی استفاده کنندگان دارد تا به امکاناتی که خود فناوری ارائه می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقریان، فاطمه. (1381). پیامدهای حاصل از استفاده از اینترنت برای آموزش عالی: بررسی روانشناسی, اجتماعی این پدیده . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 8(2-1 (24-23))، 25-42. SID. https://sid.ir/paper/362375/fa

    Vancouver: کپی

    باقریان فاطمه. پیامدهای حاصل از استفاده از اینترنت برای آموزش عالی: بررسی روانشناسی, اجتماعی این پدیده . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1381؛8(2-1 (24-23)):25-42. Available from: https://sid.ir/paper/362375/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه باقریان، “پیامدهای حاصل از استفاده از اینترنت برای آموزش عالی: بررسی روانشناسی, اجتماعی این پدیده ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 8، no. 2-1 (24-23)، pp. 25–42، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362375/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button