مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

860
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرین های هوازی بر اختلال های تغذیه ای دانشجویان دختر غیر ورزشکار

صفحات

 صفحه شروع 322 | صفحه پایان 331

چکیده

 مقدمه: یکی از اختلال های نسبتا شایع روانی که همبودی بالایی با عوامل روان شناختی دارد, اختلال های تغذیه ای است که بیشتر در دختران نوجوان و جوان مشاهده می شود. بر این اساس, هدف این پژوهش بررسی تاثیر یک دوره فعالیت هوازی منظم بر میزان اختلال های تغذیه ای در دانشجویان دختر غیرورزشکار بود.روش بررسی: طرح پژوهش حاضر از نوع تجربی می باشد که پس از تکمیل پرسشنامه نگرش به خوردن (EAT-26) توسط 458 دانشجوی دختر دانشگاه گیلان, 38 دانشجو دارای اختلال تغذیه ای تشخیص داده شدند. از این 38 نفر, 25 نفر برای شرکت در پژوهش اعلام آمادگی کردند که در نهایت به صورت تصادفی ساده به دو گروه آزمایش (13=N) و کنترل (N=12) تقسیم شدند. هر دو گروه از لحاظ سن, وزن و وضعیت تاهل همگن بودند و از لحاظ آماری تفاوت معنی داری نداشتند (p>0.05). گروه آزمایش به مدت 8 هفته و هر هفته 2 جلسه تمرین هوازی انجام دادند و در پایان دوره تمرینی هر دو گروه مجددا پرسشنامه EAT-26 را تکمیل نمودند. به دلیل عدم مشارکت 2 نفر از گروه آزمایش تا پایان دوره تمرینی, تجزیه و تحلیل نهایی داده ها بر روی 23 نفر و با استفاده از آمار توصیفی, آزمون t و تحلیل کواریانس انجام گرفت.نتایج: یافته ها نشان داد که از لحاظ نگرش به خوردن بین گروه آزمایش و گروه کنترل در پایان دوره تمرینی تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0.05).نتیجه گیری: با توجه به یافته های بدست آمده می توان نتیجه گیری کرد که انجام تمرین های ورزشی منظم مانند فعالیت های هوازی می تواند در کاهش اختلال های تغذیه ای دانشجویان دختر موثر واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ملازاده اسفنجانی، رحیم، اراضی، حمید، روحی، سمیه، و محمدی، سیدمهدی. (1391). تاثیر تمرین های هوازی بر اختلال های تغذیه ای دانشجویان دختر غیر ورزشکار. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 20(3 (پیاپی 84))، 322-331. SID. https://sid.ir/paper/36249/fa

    Vancouver: کپی

    ملازاده اسفنجانی رحیم، اراضی حمید، روحی سمیه، محمدی سیدمهدی. تاثیر تمرین های هوازی بر اختلال های تغذیه ای دانشجویان دختر غیر ورزشکار. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1391؛20(3 (پیاپی 84)):322-331. Available from: https://sid.ir/paper/36249/fa

    IEEE: کپی

    رحیم ملازاده اسفنجانی، حمید اراضی، سمیه روحی، و سیدمهدی محمدی، “تاثیر تمرین های هوازی بر اختلال های تغذیه ای دانشجویان دختر غیر ورزشکار،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 20، no. 3 (پیاپی 84)، pp. 322–331، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/36249/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا