مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید صدوقی یزد بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه: قلمرو مراقبت های بهداشتی درمانی که سازمان ها در سال های اخیر با آن مواجه اند, در سطح بالایی از پویایی و بالندگی توصیف شده است, برای بقا در چنین شرایطی, ارزیابی عملکرد می تواند نقش موثری در فراهم آوردن کیفیت خدمات داشته باشد. هدف از این تحقیق, ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید صدوقی شهر یزد با استفاده از مدل تعالی سازمانی است.روش بررسی: این پژوهش مطالعه ای توصیفی مقطعی بود. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه استاندارد الگوی تعالی سازمانی EFQM بود. اطلاعات تحقیق از یک نمونه 302 نفری از کارکنان شاغل در بخش های مختلف بیمارستان شهید صدوقی یزد جمع آوری شده است. نمونه ها به صورت تصادفی - طبقه ای انتخاب شده اند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از روش آمار توصیفی استفاده شد.نتایج: نتایج پژوهش نشان می دهد که بیمارستان شهید صدوقی شهر یزد از 500 امتیاز در نظر گرفته شده در مدلEFQM , به اخذ 185.41 امتیاز گردیده است. این امتیاز بیانگر این مطلب است که بیمارستان از وضعیت مطلوب تعریف شده, فاصله زیادی دارد.نتیجه گیری: با توجه به اینکه عملکرد این بیمارستان در رده متوسط به پایین قرار می گیرد, توجه هر چه بیشتر به مدیریت درمان در این بیمارستان الزامی است. بنابراین, تدوین برنامه ای کارا و اثربخش جهت ارتقاء عملکرد در این بیمارستان ضروری است. در ضمن به نظر می رسد, مدل تعالی سازمانی, می تواند به عنوان مدلی جامع برای ارزیابی عملکرد بیمارستان ها مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یونسی فر، سیدمحمد، شاهین، آرش، و صنایعی، علی. (1392). ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید صدوقی یزد بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 21(1 (پیاپی 88))، 37-44. SID. https://sid.ir/paper/36296/fa

    Vancouver: کپی

    یونسی فر سیدمحمد، شاهین آرش، صنایعی علی. ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید صدوقی یزد بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1392؛21(1 (پیاپی 88)):37-44. Available from: https://sid.ir/paper/36296/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد یونسی فر، آرش شاهین، و علی صنایعی، “ارزیابی عملکرد بیمارستان شهید صدوقی یزد بر اساس الگوی تعالی سازمانی EFQM،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 21، no. 1 (پیاپی 88)، pp. 37–44، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/36296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button