مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

707
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 286 | صفحه پایان 297

چکیده

 آموزش طب سرپایی از مهمترین بخشهای آموزش پزشکی است. مطالعه حاضر با هدف بررسی وضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام گرفت. در این مطالعه توصیفی مقطعی, جامعه مورد مطالعه شامل دانشجویان پزشکی کارآموز و کارورز در حال تحصیل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال تحصیلی 92-1391 بودند که به شیوه سرشماری وارد مطالعه گردیدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته با روایی و پایایی مناسب بود. پرسشنامه ها پس از تکمیل, کدبندی و اطلاعات وارد نرم افزار SPSS16 شد و اطلاعات مورد نیاز توسط روش های آمار توصیفی و آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف, یومن ویتنی, تجزیه و تحلیل گردید. P<0. 05 معنادار در نظر گرفته شد. 65 ک رآموز (50%) و 75 کارورز (65%) در مطالعه حاضر شرکت کردند. نهایتاً 1588 پرسشنامه برای بخش های مختلف به روش خود ایفا تکمیل شد. نتایج نشان داد دیدگاه دانشجویان کارورز در بخش های ماژور با میانگین 71/4± 73/34 و در بخش های مینور با میانگین 5/5± 39/32 در وضعیت نامطلوبی قرار داشت که این اختلاف از لحاظ آماری معنادار بود (001/0>P). دیدگاه دانشجویان در مورد ابعاد مختلف آموزش درمانگاهی نشان دهنده وضعیت نامطلوب بود. برای ارتقای کیفیت آموزشی توجه جدی به برنامه ریزی های آموزشی در مراکز سرپایی ضروری به نظرمی رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیرومند، الهام، سپاهی، ویدا، خزاعی، محمدرسول، وزیری، سیاوش، و خزاعی، منصور. (1395). وضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(4 )، 286-297. SID. https://sid.ir/paper/362968/fa

    Vancouver: کپی

    نیرومند الهام، سپاهی ویدا، خزاعی محمدرسول، وزیری سیاوش، خزاعی منصور. وضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(4 ):286-297. Available from: https://sid.ir/paper/362968/fa

    IEEE: کپی

    الهام نیرومند، ویدا سپاهی، محمدرسول خزاعی، سیاوش وزیری، و منصور خزاعی، “وضعیت آموزش سرپایی از دیدگاه کارآموزان و کارورزان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 4 ، pp. 286–297، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362968/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button