مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,083
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,094
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی کارورزی مبتنی برخود شرح حال نویسی بر صلاحیت حرفه ای معلمان مورد مطالعه: دانشجو معلمان دختر دانشگاه فرهنگیان استان البرز

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 77

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی بر صلاحیت حرفه ای دانشجومعلمان است. این تحقیق کاربردی و از جهت روش, کمی و از نوع آزمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان کارورزی پردیس دخترانه امیرکبیر کرج بود. یک نمونه 30 نفری انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. سپس در هشت هفته و در حین کارآموزی, به گروه آزمایش آموزش داده شد. هنگام اجرای آزمایش ملاحظات مربوط به روایی درونی و بیرونی طرح رعایت گردید. ابزار تحقیق, پرسشنامه محقق ساخته بود. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ 890/0 به دست آمد. مهارت های حرفه ای دانشجویان قبل و بعد از آزمایش مورد سنجش قرار گرفت. اثر پیش آزمون با استفاده از روش تحلیل کواریانس کنترل گردیده و در نهایت فرضیه ی پژوهش با روش آماری آنکوا برای مقایسه میانگین های دو گروه مستقل با کنترل پیش آزمون مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفت. نتایج نشان داد که دوره آموزش گروه آزمایش در ارتقای صلاحیت های حرفه ای دانشجو معلمان موثر بوده است و آموزش خود شرح حال نویسی 46 درصد از صلاحیت حرفه ای معلمان را تبیین می کند (461/0=β , 001/0=P). بنابراین, طبق نتایج بدست آمده می توان گفت که کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی می تواند به عنوان یک الگوی موثر در برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان به کار گرفته شود و موجب ارتقای سطح شایستگی های حرفه ای دانشجو معلمان گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبی، حلیمه، جعفری هرندی، رضا، و بهرامی، سوسن. (1399). اثربخشی کارورزی مبتنی برخود شرح حال نویسی بر صلاحیت حرفه ای معلمان مورد مطالعه: دانشجو معلمان دختر دانشگاه فرهنگیان استان البرز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(ویژه نامه )، 66-77. SID. https://sid.ir/paper/363011/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبی حلیمه، جعفری هرندی رضا، بهرامی سوسن. اثربخشی کارورزی مبتنی برخود شرح حال نویسی بر صلاحیت حرفه ای معلمان مورد مطالعه: دانشجو معلمان دختر دانشگاه فرهنگیان استان البرز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(ویژه نامه ):66-77. Available from: https://sid.ir/paper/363011/fa

    IEEE: کپی

    حلیمه حبیبی، رضا جعفری هرندی، و سوسن بهرامی، “اثربخشی کارورزی مبتنی برخود شرح حال نویسی بر صلاحیت حرفه ای معلمان مورد مطالعه: دانشجو معلمان دختر دانشگاه فرهنگیان استان البرز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. ویژه نامه ، pp. 66–77، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363011/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا