مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ازدحام جمعیت بر میزان رضایت گردشگران در مقصدهای شهری (مورد مطالعه: بازار تبریز)

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 70

چکیده

رضایت گردشگران نقش مهمی در رونق اقتصادی صنعت گردشگری دارد؛ لذا پژوهشگران تلاش دارند عوامل گوناگون موثر بر این مهم را شناسایی کنند. بر اساس یافته های برخی از پژوهش ها, متغیر ازدحام تاثیر منفی بر رضایت بازدیدکنندگان دارد ولی پژوهش های دیگر حاکی از آن است که متغیر حس جمعی ممکن است جهت تاثیر ازدحام را تحت تاثیر قرار دهد. در پژوهش حاضر تاثیر ازدحام بر رضایت بازدیدکنندگان با نقش میانجی حس جمعی بررسی می شود. روش این مطالعه توصیفی-کمی و مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای و میدانی است. داده ها از طریق پرسشنامه و از 384 بازدیدکننده بازار تاریخی تبریز در بازه زمانی اسفند 1396 و فروردین 1397 جمع آوری شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد. یافته های پژوهش حاکی است ازدحام موجود تاثیر مثبت بر درک حس جمعی دارد. هم چنین باوجوداینکه ازدحام برای بسیاری از بازدیدکنندگان ناخوشایند بوده است؛ اما حس جمعی به خاطر عواملی نظیر لذت حاصل از فرصت باهم بودن, احساس همراهی و همدلی با دیگر شرکت کنندگان و امکان برقراری ارتباطات اجتماعی گسترده با سایر گردشگران, به عنوان میانجی عمل کرده و منجر به رضایت بازدیدکنندگان شده است. نتایج پژوهش می تواند در برنامه ریزی توسعه گردشگری و بسته های سفر به ویژه در مقصدهای گردشگری کمیاب مورداستفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حق وردی زاده، ابوالفضل، صنوبر، ناصر، قاسمی، اکبر، و خانی، سعیده. (1399). تاثیر ازدحام جمعیت بر میزان رضایت گردشگران در مقصدهای شهری (مورد مطالعه: بازار تبریز). مطالعات اجتماعی گردشگری، 8(15 )، 49-70. SID. https://sid.ir/paper/363180/fa

    Vancouver: کپی

    حق وردی زاده ابوالفضل، صنوبر ناصر، قاسمی اکبر، خانی سعیده. تاثیر ازدحام جمعیت بر میزان رضایت گردشگران در مقصدهای شهری (مورد مطالعه: بازار تبریز). مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1399؛8(15 ):49-70. Available from: https://sid.ir/paper/363180/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل حق وردی زاده، ناصر صنوبر، اکبر قاسمی، و سعیده خانی، “تاثیر ازدحام جمعیت بر میزان رضایت گردشگران در مقصدهای شهری (مورد مطالعه: بازار تبریز)،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 8، no. 15 ، pp. 49–70، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button