Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,729
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,892
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی درمانی والدمحور بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 52

چکیده

 مقدمه: بازی برای کودک نیازی غریزی برای تداوم شادمانی, زبانی جهت ارتباط وابراز خود و کشف پیرامون خود می باشد. بازی موثرترین روش تربیتی در دوره پیش دبستانی است. همواره یکی از اهداف مهم در این دوره آموزش و پرورش خلاقیت به کودکان پیش دبستانی بوده است. لذا مطالعه حاضر با هدف اثر بخشی مدل بازی درمانی رابطه والد-کودک برخلاقیت کودکان پیش دبستانی انجام شد. روش: مطالعه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون بر روی 60 کودک پیش دبستانی شهرستان کردکوی در استان گلستان در سال 1397 به صورت تصادفی ساده در یک گروه آزمون ودو گروه کنترل انجام شد. در گروه آزمون براساس پروتکل, بازی درمانی والد محور در 10 جلسه 45 تا 60 دقیقه ای و در گروه کنترل (1) بازی کودک محور و گروه کنترل (2) آموزش های روتین پیش دبستانی انجام شد. ابزار گرد آوری داده, آزمون تفکر خلاق تورنس (TTCT) نسخه تصویری فرم B بود. اطلاعات توسط نرم افزار آماری SPSS21 و آمار توصیفی(جدول, میانگین, انحراف معیار) و آمار استنباطی(تی زوج و آنالیزواریانس) تجزیه و تحلیل شد. یافته: میزان خلاقیت قبل از مداخله در گروه بازی والد محور با میانگین و انحراف معیار 68/40± 5/147, در گروه بازی درمانی 29/34± 12/124و گروه روتین24/33± 55/145نشان داده شد که آزمون آماری انالیز واریانس بین سه گروه اختلاف معنی داری را نشان نداد(8/0=P). آزمون آنالیز واریانس نشان داد بعد از مداخله میزان خلاقیت بین گروه های بازی والد محور54/47± 55/151, بازی درمانی کودک محور09/34± 7/130و گروه روتین 26/36± 3/146 اختلاف معنی داری می باشد (23/0=P). نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد بازی والدمحور براساس الگوی والدمحور در مقایسه با دو گروه دیگر نیز بر میزان خلاقیت کودکان پیش دبستانی تاثیر ندارد. ولی با این حال می توان از این روش درمانی کم هزینه و اثربخش که به کمک والدین می باشد در جهت رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی استفاده

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، ناهید، حجتی، حمید، و آخوندزاده، گلبهار. (1398). تاثیر بازی درمانی والدمحور بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی. آموزش پرستاری، 8(3)، 46-52. SID. https://sid.ir/paper/363562/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی ناهید، حجتی حمید، آخوندزاده گلبهار. تاثیر بازی درمانی والدمحور بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی. آموزش پرستاری[Internet]. 1398؛8(3):46-52. Available from: https://sid.ir/paper/363562/fa

    IEEE: کپی

    ناهید حسینی، حمید حجتی، و گلبهار آخوندزاده، “تاثیر بازی درمانی والدمحور بر خلاقیت کودکان پیش دبستانی،” آموزش پرستاری، vol. 8، no. 3، pp. 46–52، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا