مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقاء کیفی گزارش صبحگاهی به عنوان یک روش آموزشی مؤثر

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 87

چکیده

 مقدمه: گزارش صبحگاهی یکی از روش های کاربردی و ارزشمند درآموزش بالینی است. آگاهی از استانداردهای اجرای این شیوه آموزش موثرتری را به همراه خواهد داشت. تقویت آموزش مهارت های ارتباطی, شاخص های حرفه ای, بهتر, تعالی مهارت تفکر انتقادی وتصمیم گیری بالینی از مزایای مهم این شیوه آموزشی است. به رغم اهمیت اجرای استاندارد گزارش صبحگاهی, این روندآن گونه که شایسته است در دانشگاه های علوم پزشکی در حال اجرا نیست, به همین جهت در این مقاله به بررسی پیشینه متون در قالب پنج عنوان (1. مقایسه گزارش صبحگاهی با سایر شیوه های آموزش بالینی, 2. بایدهای و نبایدهای گزارش صبحگاهی, 3. پویایی و اقدام پژوهشی, 4. پیشنهادات ) پرداخته ایم تا جمع بندی کاربردی تری را ارائه دهیم. روش کار: با جستجوی مقالات مرتبط با این موضوع در پایگاه های اطلاعاتی ERIC, Pubmed CINAHL, EMBASE واستفاده از واژگان کلیدی: گزارش صبحگاهی T(Morning report) استانداردهای آموزش بالینی Standards of Clinical Education) (, آموزش پزشکی medical educatioan) ( تعداد 31 مقاله جهت بررسی استاندارد های گزارش صبحگاهی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: مناسب ترین شیوه اجرای گزارش صبحگاهی دارای خصوصیات زیر است؛ حداکثر 5 جلسه یک ساعته در هفته, ترجیحا پس از ویزیت بیماران, معرفی 4-2 بیمار توسط کارورز و دستیار سال پایین, 5 دقیقه زمان جهت ارائه شرح حال بیمار و 15-10 دقیقه بحث, جمع بندی نهایی و مستندسازی, تعیین موارد پیگیری و استفاده از شواهد به صورت برخط و در انتها, بازبینی مداوم و اصلاح کیفیت جلسات. نتیجه گیری: جلسات گزارش صبحگاهی بخش عمده آموزش بالینی را در بر میگیرد که با به کارگیری استانداردهای اجرایی آن موثرتر خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برومندرضازاده، مهناز، موسوی، سیدرضا، و سیفی زاده، طیبه. (1399). ارتقاء کیفی گزارش صبحگاهی به عنوان یک روش آموزشی مؤثر. افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 11(2 )، 77-87. SID. https://sid.ir/paper/363833/fa

    Vancouver: کپی

    برومندرضازاده مهناز، موسوی سیدرضا، سیفی زاده طیبه. ارتقاء کیفی گزارش صبحگاهی به عنوان یک روش آموزشی مؤثر. افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1399؛11(2 ):77-87. Available from: https://sid.ir/paper/363833/fa

    IEEE: کپی

    مهناز برومندرضازاده، سیدرضا موسوی، و طیبه سیفی زاده، “ارتقاء کیفی گزارش صبحگاهی به عنوان یک روش آموزشی مؤثر،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 2 ، pp. 77–87، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363833/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button