Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

467
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و پیاده سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره های آموزشی با منطق ROE (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای تهران)

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 111

کلیدواژه

بازگشت انتظارات (ROE)Q1

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, طراحی و پیاده سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره های آموزشی با منطق ROE در شرکت برق منطقه ای تهران می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و توسعه ای و به لحاظ نحوه ی گردآوری اطلاعات از نوع آمیخته (کیفی – کمی) می باشد. رویکرد طرح ارزشیابی و چهارچوب در نظر گرفته شده سطح چهار الگوی کرک پاتریک (2016) با منطق ROE می باشد. برای محاسبه نتایج سازمانی دوره های آموزشی منتخب شرکت برق (اصول مانور شبکه, تجهیزات پُست, سیستم زمین, و پُست شیخ بهایی) ضمن بررسی سیلابس دوره های اجرا شده, با کارکنان شرکت کننده در دوره ها و نیز سرپرستان آن ها, مصاحبات فردی و گروهی صورت گرفت و ضمن تدوین شاخص های مربوط به نتایج سازمانی مورد انتظار از دوره های آموزشی برگزار شده, اثربخشی این دوره ها از دیدگاه سرپرستان آن ها مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بررسی (نتایج سازمانی حاصل از دوره های آموزشی مبنی بر بازگشت انتظارات) نشان داد که دوره های آموزشی برگزار شده بر بهبود نتایج سازمانی تأثیر مثبتی داشته است و دوره های آموزشی برگزار شده در شرکت برق منطقه ای تهران, بهبود نتایج سازمانی را در قالب شاخص های خلاقیت و نوآوری (42/0), بهبود جوکاری (38/0), بهبود نگرش ها و احساسات (46/0) و بهبود عادات کاری (43/0) به عنوان شاخص های نرم و کاهش دوباره کاری (38/0), تشخیص نقاط آسیب پذیر (46/0), کاهش نرخ خطای کارکنان (47/0), بهبود مدیریت زمان (46/0), کاهش گزارشات مربوط به تأخیر در انجام کارهای محوله (37/0), کاهش زمان بیکاری دستگاه ها و تجهیزات کاری (39/0), و جلوگیری از خاموشی شبکه (47/0) به عنوان شاخص های سخت در پی داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شمس مورکانی، غلامرضا، میراحمدی، خالذ، عباسی کسانی، حامد، دشتی، امیرسعید، و محسنی، پریسا. (1397). طراحی و پیاده سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره های آموزشی با منطق ROE (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای تهران). مدیریت بر آموزش سازمان ها، 7(2 )، 89-111. SID. https://sid.ir/paper/363867/fa

    Vancouver: کپی

    شمس مورکانی غلامرضا، میراحمدی خالذ، عباسی کسانی حامد، دشتی امیرسعید، محسنی پریسا. طراحی و پیاده سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره های آموزشی با منطق ROE (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای تهران). مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1397؛7(2 ):89-111. Available from: https://sid.ir/paper/363867/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا شمس مورکانی، خالذ میراحمدی، حامد عباسی کسانی، امیرسعید دشتی، و پریسا محسنی، “طراحی و پیاده سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره های آموزشی با منطق ROE (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای تهران)،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 7، no. 2 ، pp. 89–111، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363867/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا