مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

505
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاهش ناهنجاری های یادگیری دانش آموزان ناشی از هم نهشتی مراحل نظارت بالینی با مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک (مورد مطالعه: مبحث انرژی ها در دوره دوم مقطع متوسطه)

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف این پژوهش, سنجش نظر دو گروه دبیران فیزیک درباره ی مناسبت سناریوی تدریس تدوین یافته برای آموزش 31 صفحه فصل 2 حاصل از هم نهشتی مراحل الگوی نظارت کلینیکی و مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک دوره ی دوّم مقطع متوسطه با کاهش ناهنجاری یادگیری دانش آموزان بود. هدف پژوهش کاربردی, توصیفی-شبه آزمایشی بود. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته 100 گویه ای ماتریسی همنهشتی 10 مرحله نظارت کلینیکی در ده گام مدیریت آموزش بود. آموزش در خلال 5 هفته متوالی و 10جلسه 90 دقیقه ای حاصل از کار تیمی استاد درس نظارت و راهنمای تعلیماتی به عنوان استاد راهنمای دانشجو معلم؛ خود دانشجو معلم در نقش راهنما؛ و 7 دبیر فیزیک در گروه آزمایش (آشنا با الگوی مدیریت آموزش از سال 1396) و7 دبیر ناآشنا به الگو در گروه گواه (نمونه در دسترس از معلمان گروه فیزیک منطقه3) انجام گرفت. روایی پرسشنامه با استعلام و توافق نظر استاد راهنما, دانشجو معلم و نظر 7 معلم آشنا به الگو و پایایی با ضریب آلفای کرونباخ 82/0 تأیید و در تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی (میانگین) و انحراف معیار و آمار استنباطی (تی مستقل و تحلیل کواریانس) استفاده شد. بر اساس ضریب تأثیر 373/0 مشخص شد هر دو گروه به تأثیر معنادار اجرای سناریوی مذکور در کاهش ناهنجاری یادگیری شاگردان و افزایش پیشرفت تحصیلی آنها معتقدند. تفاوت نظر گروه آزمایش با گروه گواه نیز به لحاظ آماری معنادار بود. بنابراین کاربرد الگو برای افزایش پیشرفت تحصیلی وکاهش ناهنجاری های یادگیری توصیه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرنگی، محمدرضا، نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و شیشه گر، افسانه. (1397). کاهش ناهنجاری های یادگیری دانش آموزان ناشی از هم نهشتی مراحل نظارت بالینی با مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک (مورد مطالعه: مبحث انرژی ها در دوره دوم مقطع متوسطه). مدیریت بر آموزش سازمان ها، 7(2 )، 113-138. SID. https://sid.ir/paper/363868/fa

    Vancouver: کپی

    بهرنگی محمدرضا، نوه ابراهیم عبدالرحیم، شیشه گر افسانه. کاهش ناهنجاری های یادگیری دانش آموزان ناشی از هم نهشتی مراحل نظارت بالینی با مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک (مورد مطالعه: مبحث انرژی ها در دوره دوم مقطع متوسطه). مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1397؛7(2 ):113-138. Available from: https://sid.ir/paper/363868/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا بهرنگی، عبدالرحیم نوه ابراهیم، و افسانه شیشه گر، “کاهش ناهنجاری های یادگیری دانش آموزان ناشی از هم نهشتی مراحل نظارت بالینی با مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک (مورد مطالعه: مبحث انرژی ها در دوره دوم مقطع متوسطه)،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 7، no. 2 ، pp. 113–138، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363868/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button