مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

476
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل مداخله ی خانواده ها و اجتماعات محلی در فرایندهای آموزشی و مدیریتی مدارس با استفاده از مدل نظری «هم پوشانی حوزه های تأثیر»

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 210

چکیده

 هدف کلی این پژوهش تحلیل مداخله ی خانواده ها و اجتماعات محلی در فرایندهای آموزشی و مدیریتی مدارس با استفاده از مدل نظری «هم پوشانی حوزه های تأثیر» بود. روش تحقیق از نوع ترکیبی تبیینی (کمی – کیفی) بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان, مدیران و والدین دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه بود. تعداد 311 نفر از معلمان و مدیران و 381 نفر از والدین دانش آموزان به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در بخش کمی دو پرسشنامه و در بخش کیفی یک پروتکل مصاحبه نیمه ساخت یافته بود. تحلیل ها داده های نشان داد که مدارس انتخاب شده والدین را در بعد والدگری, حمایت داوطلبانه, یادگیری در خانه, مشارکت در تصمیم گیری و ارتباطات مداخله ی دادند اما در بعد همکاری با اجتماع محلی سطح مداخله ی پایین بود. نتایج تحلیل پرسشنامه دوم نشان داد والدین در تمام گونه های مداخله, مداخله ی بالای دارند اما در گونه حمایت داوطلبانه و مشارکت در تصمیم گیری مداخله ی کمتراست. از داده های حاصل از بخش کیفی در ارتباط با تأثیر مداخله بر یادگیری, مقوله های مانند نهادینه کردن ارزش های اجتماعی, آموزشی و مذهبی توسط اجتماعات محلی و والدین, تقویت رفتارهای مربوط به یادگیری استخراج گردید. در خصوص موانع مداخله مقوله های مانند شرایط و ویژگی های والدین, شرایط و ویژگی های دانش آموزان, عدم انعطاف معلمان, مشکلات اقتصادی و نبود فرهنگ مداخله احصا گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهری، آذر، شیربگی، ناصر، و بلندهمتان، کیوان. (1397). تحلیل مداخله ی خانواده ها و اجتماعات محلی در فرایندهای آموزشی و مدیریتی مدارس با استفاده از مدل نظری «هم پوشانی حوزه های تأثیر». مدیریت بر آموزش سازمان ها، 7(2 )، 167-210. SID. https://sid.ir/paper/363869/fa

    Vancouver: کپی

    شهری آذر، شیربگی ناصر، بلندهمتان کیوان. تحلیل مداخله ی خانواده ها و اجتماعات محلی در فرایندهای آموزشی و مدیریتی مدارس با استفاده از مدل نظری «هم پوشانی حوزه های تأثیر». مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1397؛7(2 ):167-210. Available from: https://sid.ir/paper/363869/fa

    IEEE: کپی

    آذر شهری، ناصر شیربگی، و کیوان بلندهمتان، “تحلیل مداخله ی خانواده ها و اجتماعات محلی در فرایندهای آموزشی و مدیریتی مدارس با استفاده از مدل نظری «هم پوشانی حوزه های تأثیر»،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 7، no. 2 ، pp. 167–210، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363869/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button