مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,090
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: شناسایی عوامل تاثیر گذار بر ارزشیابی اساتید به عنوان مهمترین قطب فرآیند یادگیری از دیدگاه قطب دیگر این فرآیند یعنی فراگیران, می تواند به طور بالقوه تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت آموزشی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر تعیین ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام می باشد.روش ها: در این پژوهش توصیفی مقطعی, تعداد 800 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال تحصیلی 1389-1388 با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای تخصیص یافته وارد مطالعه گردیدند. با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد که روایی و پایایی آن قبلا سنجیده شده بود, داده های مورد نظر جمع آوری و تجزیه و تحلیل آماری بر روی آنها صورت گرفت.نتایج: در مجموع 68 درصد نمونه ها دختر و 52.7 درصد در مقاطع کارشناسی / دکترا مشغول به تحصیل بودند. میانگین نمره برای روش تدریس, ارتباطات بین فردی, ویژگی های فردی استاد و دانش پژوهی استاد به ترتیب 83.8±11.3, 83.7±13.9, 81.9±11.2 و 71.6±17.2 بود. ارتباط معناداری بین دیدگاه دانشجویان با جنسیت, رشته تحصیلی, مقطع تحصیلی و دانشکده محل تحصیل دانشجویان وجود داشت (P>0.05).نتیجه گیری: مهمترین ویژگی های یک استاد توانمند از دیدگاه فراگیران به ترتیب روش تدریس, ارتباطات بین فردی, ویژگی های فردی و دانش پژوهی بود. نیازها, علایق و دیدگاه های دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در خصوص ویژگی های یک استاد توانمند لزوما یکسان و هماهنگ نمی باشد و بنابراین پیشنهاد می گردد که این موضوع در برنامه ریزی های آموزشی دانشکده ها مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیمان، هادی، زریان، امینه، صادقی فر، جمیل، علی زاده، مریم، یعقوبی، منیره، یمانی، نیکو، رستمی، آزیتا، و دل پیشه، علی. (1389). ویژگی ‌های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/364172/fa

    Vancouver: کپی

    پیمان هادی، زریان امینه، صادقی فر جمیل، علی زاده مریم، یعقوبی منیره، یمانی نیکو، رستمی آزیتا، دل پیشه علی. ویژگی ‌های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/364172/fa

    IEEE: کپی

    هادی پیمان، امینه زریان، جمیل صادقی فر، مریم علی زاده، منیره یعقوبی، نیکو یمانی، آزیتا رستمی، و علی دل پیشه، “ویژگی ‌های یک استاد توانمند از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button