مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

662
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی ارتقای صلاحیت های حرفه ای برای معاونین پرورشی مدارس متوسطه استان بوشهر

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 153

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی ارتقای صلاحیت­ های حرفه­ ای برای معاونین پرورشی مدارس متوسطه استان بوشهر انجام پذیرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی– بنیادی؛ از نظر روش جمع­ آوری داده­ ها توصیفی – پیمایشی و از نظر نوع داده, ترکیبی (کیفی-کمی) بود. جامعه ی آماری بخش کیفی پژوهش, شامل 24 نفر از خبرگان آموزش و پرورش بود که به روش غیرتصادفی هدفمند, انتخاب شدند. جامعه ی آماری پژوهش در بخش کمی, شامل کلیه معاونین پرورشی مقاطع متوسطه استان بوشهر بود که با استفاده از روش تعیین نمونه در معادلات ساختاری و نمونه گیری خوشه ای مرحله ای, تعداد 318 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی مورد تایید قرار گرفت. روش تحلیل داده­ ها در بخش کیفی کدگذاری نظری بود و در بخش کمی, از آزمون­ هایی نظیرهمبستگی پیرسون, تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل عاملی اکتشافی) بهره گرفته شد. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که مولفه های تشکیل دهنده صلاحیت حرفه ای معاونین پرورشی استان بوشهر شامل صلاحیت شناختی-مهارتی, صلاحیت نگرشی-رفتاری و صلاحیت مدیریتی بود. همچنین یافته های پژوهش نشان دادند که مولفه­ های تاثیرگذار بر صلاحیت حرفه ای معاونین شامل, عوامل درونی(ویژگیهای فردی, برنامه درسی, مدیریت, فناوری اطلاعات) و عوامل بیرونی(سیاست های تربیتی, رسانه و جامعه سالم) بود. علاوه بر این در پژوهش حاضر, سازوکارها, بسترها و موانع پیش روی ارتقای صلاحیت حرفه ای معاونین پرورشی استان بوشهر شناسایی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، بهروز، خسروی، علی اکبر، رشادت جو، حمیده، خورشیدی، عباس، و ناظم، فتاح. (1399). ارائه الگوی ارتقای صلاحیت های حرفه ای برای معاونین پرورشی مدارس متوسطه استان بوشهر. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(ویژه نامه )، 143-153. SID. https://sid.ir/paper/364446/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی بهروز، خسروی علی اکبر، رشادت جو حمیده، خورشیدی عباس، ناظم فتاح. ارائه الگوی ارتقای صلاحیت های حرفه ای برای معاونین پرورشی مدارس متوسطه استان بوشهر. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(ویژه نامه ):143-153. Available from: https://sid.ir/paper/364446/fa

    IEEE: کپی

    بهروز قاسمی، علی اکبر خسروی، حمیده رشادت جو، عباس خورشیدی، و فتاح ناظم، “ارائه الگوی ارتقای صلاحیت های حرفه ای برای معاونین پرورشی مدارس متوسطه استان بوشهر،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. ویژه نامه ، pp. 143–153، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364446/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا