مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

416
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

458
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ادراک دانشجویان از ارتباط اساتید با بیمار بر اخلاق حرفه ای آنان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

صفحات

 صفحه شروع 126 | صفحه پایان 135

چکیده

 مقدمه: اخلاق حرفه ای به عنوان یک ضرورت در حرفه ی پزشکی مطرح است و این موضوع می تواند در قالب ارتباط اساتید با سایر افراد برای دانشجویان شکل گیری و درون سازی شود. یکی از تعاملات مهم اساتید, ارتباط با بیمار است. لذا این پژوهش با هدف بررسی نقش ادراک دانشجویان از ارتباط اساتید با بیمار بر اخلاق حرفه ای آنان در دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی, جامعه آماری دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1396 بودند که با استناد به جدول مورگان و روش نمونه گیری طبقه ای-تصادفی (بر اساس مقطع تحصیلی), نمونه ای به حجم 151 نفر مورد مطالعه قرارگرفتند. ابزارگردآوری داده ها پرسشنامه های محقق ساخته بود که پس از تأیید روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری توصیفی, آزمون همبستگی و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج: ارتباط اساتید با بیمار می تواند پیش بینی کننده اخلاق حرفه ای دانشجویان در مؤلفه های آموزش و پژوهش (01/0p<, 09/0R2=) و ارتباط با همکار (01/0p<, 04/0R2=) باشد. نتیجه گیری: با توجه به این که ارتباط اساتید با بیمار بر رشد اخلاق حرفه ای دانشجویان پزشکی تأثیرگذار است و از طرفی تعاملات اساتید با سایر افراد یکی از مسائل مهم و تأثیرگذار در رشد اخلاق حرفه ای دانشجویان است, بنابراین برنامه ریزی جهت بهبود ارتباط اساتید با بیمار از طریق برگزاری کارگاه های توانمندسازی بسیار ضروری می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اکبری بورنگ، محمد، علی پور، محمد، و دلاور، مریم. (1398). تاثیر ادراک دانشجویان از ارتباط اساتید با بیمار بر اخلاق حرفه ای آنان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 126-135. SID. https://sid.ir/paper/364604/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری بورنگ محمد، علی پور محمد، دلاور مریم. تاثیر ادراک دانشجویان از ارتباط اساتید با بیمار بر اخلاق حرفه ای آنان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):126-135. Available from: https://sid.ir/paper/364604/fa

    IEEE: کپی

    محمد اکبری بورنگ، محمد علی پور، و مریم دلاور، “تاثیر ادراک دانشجویان از ارتباط اساتید با بیمار بر اخلاق حرفه ای آنان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 126–135، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364604/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا