مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

582
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از روش تدریس کاوش گری در آموزش علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 165

چکیده

 مقدمه: آموزش مؤثر نیازمند استفاده از روش هایی است که توانایی ایجاد دانش و مهارت لازم را در دانشجویان داشته باشند. این مطالعه با هدف بررسی اثر استفاده از روش آموزش مبتنی بر کاوش گری در آموزش پزشکی با مرور مطالعات مرتبط انجام شد. روش ها: در این مطالعه مروری روایتی (Narrative) با استفاده از کلمات کلیدی آموزش بالینی, روش تدریس کاوش گری, آموزش پزشکی, مطالعات مرتبط از سال 2010 تا 2018 در منابع Pubmed, Medical Teacher, Magiran, Google Scholar انتخاب شد و بر اساس حیطه های مطرح در آموزش علوم پزشکی بررسی شد و ﭘ ﺲ از ﺑ ﺮ رﺳ ﯽ ﻣ ﻘ ﺎ ﻟ ﻪ ﻫ ﺎ و ﺣ ﺬ ف رکوردهای تکراری, روش های آموزش مبتنی بر کاوش گری و حیطه های آن تعیین, دسته بندی و در نهایت 15 مقاله استخراج گردید. نتایج: مرور متون تخصصی 15 مقاله در زمینه استفاده از روش تدریس کاوشگری در علوم پزشکی نشان داد که این روش مسبب اثرات آموزشی و پرورشی مطلوب در دانشجویان است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعات بررسی شده توصیه می شود که اساتید دروس نظری و بالینی از این روش جهت تدریس استفاده کنند. همچنین مسؤولین دانشکده ها شرایط انجام این روش تدریس را فراهم نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باقری، مهدی، حقانی، فریبا، و محمدی کیا، سیداحمد. (1398). استفاده از روش تدریس کاوش گری در آموزش علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 157-165. SID. https://sid.ir/paper/364754/fa

    Vancouver: کپی

    باقری مهدی، حقانی فریبا، محمدی کیا سیداحمد. استفاده از روش تدریس کاوش گری در آموزش علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):157-165. Available from: https://sid.ir/paper/364754/fa

    IEEE: کپی

    مهدی باقری، فریبا حقانی، و سیداحمد محمدی کیا، “استفاده از روش تدریس کاوش گری در آموزش علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 157–165، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364754/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button