مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی

صفحات

 صفحه شروع 114 | صفحه پایان 131

چکیده

 هدف: پژوهش پیش رو با هدف: شناسایی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی و رتبه بندی استراتژی ها بر اساس تکنیک آنتروپی اجرا شده است. روش: پژوهش حاضر از بعد هدف: , کاربردی و ماهیت آن اکتشافی است که با روش: آمیخته (کیفی و کمی) به اجرا درآمده است. برای توسعه مقیاس استراتژی های بازاریابی در بخش کیفی, از مصاحبه عمیق استفاده شد و پژوهشگر در دو نوبت با 28 حسابدار رسمی مصاحبه تلفنی انجام داد. جامعه آماری پژوهش, حسابرسان شاغل در بخش خصوصی بود. داده های مورد نیاز این پژوهش از طریق نمونه گیری تصادفی ساده و توزیع پرسش نامه بین 289 تن از حسابرسان شاغل در تهران جمع آوری شد. یافته ها: بر اساس نتایج به دست آمده, هشت استراتژی به عنوان استراتژی های بازاریابی و نفوذ برای جذب صاحب کار در حرفه حسابرسی شناسایی شد. این استراتژی ها عبارت اند از: سیاست قیمت گذاری کمتر از واقع خدمات حسابرسی (نرخ شکنی یا سیاست کاهش قیمت), ارایه خدمات متنوع بیشتر از خدمات اطمینان بخشی, ارایه رزومه کاری به نهادهای تصمیم گیرنده, جذب صاحب کار از طریق نفوذ در اعضای هییت مدیره, مدیران مجامع شرکت های مادر, هلدینگ ها, جذب صاحب کار به دلیل وجود منافع مشترک از طریق آشنایی یا واسطه ها, انجام حسابرسی با کیفیت عالی به قصد تداوم کار برای صاحب کاران فعلی و جذب صاحب کاران آتی, تعامل با صاحب کار (چشم پوشی از خطا ها, تعدیل بند های گزارش) به منظور تداوم کار و حفظ و جذب صاحب کار از طریق چرخش کار بین چند موسسه حسابرسی. نتیجه گیری: در رتبه بندی استراتژی های بازاریابی, انجام حسابرسی با کیفیت عالی به قصد تداوم کار و پس از آن, سیاست کاهش قیمت, بالاترین رتبه را کسب کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مران جوری، مهدی. (1399). شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 27(1 )، 114-131. SID. https://sid.ir/paper/364992/fa

    Vancouver: کپی

    مران جوری مهدی. شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی[Internet]. 1399؛27(1 ):114-131. Available from: https://sid.ir/paper/364992/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مران جوری، “شناسایی و رتبه بندی استراتژی های بازاریابی در حرفه حسابرسی،” بررسیهای حسابداری و حسابرسی، vol. 27، no. 1 ، pp. 114–131، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button