مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر دو الگوی آموزشی در پیشگیری از آلودگی مجدد انگلی در دانش آموزان سال اول راهنمایی مدارس شهر ایلام، 1378

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 40

چکیده

 این مطالعه شبه تجربی به منظور بررسی مقایسه ای تاثیر دو الگوی آموزشی در پیشگیری از آلودگی مجدد انگلی در دانش آموزان سال اول راهنمایی شهر ایلام می باشد. از مجموع 300 دانش آموزی که به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند, نمونه مدفوع تهیه و با استفاده از روش مستقیم و فرمالین اتر مورد آزمایش قرار گرفتند. از این تعداد 180 نفر مبتلا تشخیص داده شد, که پس از درمان با داروی ضد انگل آزمایشات مجدد برای آنان انجام شد که همگی سالم بودند, سپس به طور تصادفی به سه گروه 60 نفری (گروه 1, گروه 2 و شاهد) تقسیم شدند. به گروه 1 جزوه آموزشی همراه با آموزش چهره به چهره ارائه شد, به گروه 2 فقط جزوه آموزشی داده شد و در گروه شاهد هیچ اقدامی انجام نشد. پس از انجام مداخله سه ماهه مجددا هر سه گروه مورد آزمایش قرار گرفتند و با استفاده از پرسشنامه, مشخصات فردی و دیگر اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و با آزمون کای دو, دقیق فیشر مورد سنجش قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در حدود اطمینان 95% گروه های مورد از آلودگی کم تری نسبت به شاهد برخوردار بودند. ارتباط آلودگی با متغیرهایی نظیر جنس, شغل, سطح تحصیلات والدین و درآمد خانواده نیز سنجیده شد, هیچ گونه ارتباط معنی داری بدست نیامد. بین مصرف آب جوشیده سرد شده و آلودگی مجدد رابطه معنی دار آماری وجود داشت P=0.000)). بر اساس نتایج پیشنهاد می شود به آموزش بهداشت مدارس توجه بیشتری به عمل آید, ضمنا با برنامه ریزیهای دقیق و انجام همکاری های بین بخشی نسبت به ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی برای دانش آموزان اقدام نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدی، حیات. (1380). بررسی تاثیر دو الگوی آموزشی در پیشگیری از آلودگی مجدد انگلی در دانش آموزان سال اول راهنمایی مدارس شهر ایلام, 1378. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 9(31)، 35-40. SID. https://sid.ir/paper/365154/fa

    Vancouver: کپی

    عبدی حیات. بررسی تاثیر دو الگوی آموزشی در پیشگیری از آلودگی مجدد انگلی در دانش آموزان سال اول راهنمایی مدارس شهر ایلام, 1378. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام[Internet]. 1380؛9(31):35-40. Available from: https://sid.ir/paper/365154/fa

    IEEE: کپی

    حیات عبدی، “بررسی تاثیر دو الگوی آموزشی در پیشگیری از آلودگی مجدد انگلی در دانش آموزان سال اول راهنمایی مدارس شهر ایلام, 1378،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، vol. 9، no. 31، pp. 35–40، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button