مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,584
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,045
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه صادرات با ارتقاء توانمندی های بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 237

چکیده

 ظرفیت بالقوه موجود و قیمت های قابل رقابت ازجمله عواملی هستند که بر جذابیت حضور تولیدات ایرانی و به خصوص محصولات پتروشیمی در بازارهای بین المللی افزوده است. به همین منظور در این پژوهش تلاش شده ضمن تبیین مفهوم توانمندی های بازاریابی, تأثیرپذیری آن از عوامل محیطی داخلی – خارجی و نوع محصول در صنعت پتروشیمی مورد بررسی قرار گیرد. نوع پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش جمع آوری داده ها ماهیت توصیفی-پیمایشی دارد. ابزار مورد استفاده جهت جمع آوری اطلاعات, پرسش نامه و روش مورد استفاده جهت سنجش فرضیات تحلیل رگرسیون چندگانه و تحلیل عاملی تأییدی تعیین گردیده است. نتایج به دست آمده ضمن تأیید تأثیر متغیرهای قیمت گذاری, توسعه کالاهای جدید, مدیریت کانال توزیع, مدیریت تحویل, خدمات پس از فروش و ارتباطات بازاریابی به عنوان عوامل زیرمجموعه توانمندی های بازاریابی, اثرگذاری نوع محصول و محیط خارجی را نیز بر آن می پذیرد. با این حال در بین عوامل محیطی, تأثیر محیط داخلی را بر توانمندی های بازاریابی, کمتر از سطح اطمینان معمول 95 درصد معنا دار گردید که نشان دهنده تأثیر بیشتر نوع محصول به نسبت عوامل محیطی سازمان در ارتقا توانمندی بازاریابی بین المللی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فقیهی، محمد، حسینی، میرزاحسن، و ملکی، حمید. (1394). توسعه صادرات با ارتقاء توانمندی های بازاریابی. مطالعات مدیریت راهبردی، 6(22 )، 219-237. SID. https://sid.ir/paper/365509/fa

    Vancouver: کپی

    فقیهی محمد، حسینی میرزاحسن، ملکی حمید. توسعه صادرات با ارتقاء توانمندی های بازاریابی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1394؛6(22 ):219-237. Available from: https://sid.ir/paper/365509/fa

    IEEE: کپی

    محمد فقیهی، میرزاحسن حسینی، و حمید ملکی، “توسعه صادرات با ارتقاء توانمندی های بازاریابی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 6، no. 22 ، pp. 219–237، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365509/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button