مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,089
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ساختاری نوآوری شغلی معلمان براساس رهبری تحول آفرین

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تبیین نوآوری شغلی معلمان براساس مولفه های رهبری تحول گرا در مدارس ابتدایی استان آذربایجان شرقی بوده است. روش انجام پژوهش, توصیفی همبستگی بوده است. جامعه ی آماری شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی استان آذربایجان شرقی به تعداد 14004 نفر(9633 نفر زن و 4371 نفر مرد) می باشد. با استفاده از جدول مورگان 375 نفر معلم (257 زن و 118 مرد) به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شدند. ابزارهای اندازه گیری شامل دو پرسشنامه نوآوری شغلی مارتین پاتچن (1965) و رهبری تحول گرای باس وآلیو (1997) می باشند. جهت سنجش روایی ابزار از روایی صوری و محتوایی و جهت سنجش پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که برای نوآوری شغلی 94/0 و برای رهبری تحولی 79/0 بدست آمد. نتایج حاصل از آزمون همبستگی نشان داد بین رهبری تحولی مدیران و مولفه های آن با نوآوری شغلی معلمان رابطه معناداری وجود دارد اما نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری جهت تبیین نوآوری شغلی معلمان بر اساس مولفه های رهبری تحولینشان داد فقط ویژگیهای آرمانی با ضریب 82/0 قادر به پیش بینی معنادار نوآوری شغلی معلمان می باشد و انگیزش الهام بخش, ترغیب ذهنی و ملاحظات فردی قادر به پیش بینی نوآوری شغلی معلمان نمی باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مددی، رقیه، و طالبی، بهنام. (1398). تحلیل ساختاری نوآوری شغلی معلمان براساس رهبری تحول آفرین. مدیریت بر آموزش سازمان ها، 8(2 )، 83-102. SID. https://sid.ir/paper/365665/fa

    Vancouver: کپی

    مددی رقیه، طالبی بهنام. تحلیل ساختاری نوآوری شغلی معلمان براساس رهبری تحول آفرین. مدیریت بر آموزش سازمان ها[Internet]. 1398؛8(2 ):83-102. Available from: https://sid.ir/paper/365665/fa

    IEEE: کپی

    رقیه مددی، و بهنام طالبی، “تحلیل ساختاری نوآوری شغلی معلمان براساس رهبری تحول آفرین،” مدیریت بر آموزش سازمان ها، vol. 8، no. 2 ، pp. 83–102، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365665/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button