مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,609
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مسایل بازار یابی گل محمدی و فرآورده های آن (گلاب و اسانس): مطالعه موردی در شهرستان کاشان

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 91

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور بررسی مسائل و تنگناهای موجود در طول مسیر بازاریابی گل محمدی و فرآورده های آن و هم چنین ارائه راه حل های مناسب جهت ارتقای کارایی بازاریابی این محصول, صورت پذیرفت. بر پایه نتایج به دست آمده از بررسی مسیر بازاریابی گل محمدی و فرآورده های آن, بازار این محصول در هر دو گروه سنتی و صنعتی مورد بررسی ناکارا می باشد به طوری که شاخص کارایی برای گلاب سنتی 92.9 درصد و برای گلاب تولید شده در واحدهای صنعتی به طور متوسط معادل 55 درصد بوده است. علاوه بر این, با در نظر گرفتن قیمت عوامل بازاریابی, سهم هر یک از عوامل در قیمت نهایی محصول محاسبه شد. نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد در بین عوامل بازار, واحدهای تبدیلی از بالاترین سهم برخوردارند. در مقایسه واحدهای تبدیلی, واحدهای سنتی با 47.2 درصد, سهم بالاتری از قیمت خرده فروشی را نسبت به واحدهای صنعتی به خود اختصاص داده اند. این سهم برای واحدهای گلاب گیری صنعتی به طور متوسط 44.5 درصد به دست آمده است. بر اساس نتایج به دست آمده, سهم عوامل تولید کننده, خرده فروش, عمده فروش و واسطه ها به ترتیب در مکان های بعدی قرار دارند. نتایج محاسبه ضریب هزینه بازاریابی نشان می دهد 70 درصد قیمت خرده فروشی گلاب تولید شده از یک کیلوگرم گل محمدی در واحدهای سنتی مربوط به هزینه های بازاریابی این محصول بوده است. این میزان برای واحدهای با ظرفیت بالا و پایین به ترتیب 67.7 و 65.4 درصد بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی پور، احمد، نیکویی، علیرضا، و باقری، ابوالقاسم. (1384). بررسی مسایل بازار یابی گل محمدی و فرآورده های آن (گلاب و اسانس): مطالعه موردی در شهرستان کاشان. علوم آب و خاک (علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی)، 9(1)، 73-91. SID. https://sid.ir/paper/365785/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی پور احمد، نیکویی علیرضا، باقری ابوالقاسم. بررسی مسایل بازار یابی گل محمدی و فرآورده های آن (گلاب و اسانس): مطالعه موردی در شهرستان کاشان. علوم آب و خاک (علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی)[Internet]. 1384؛9(1):73-91. Available from: https://sid.ir/paper/365785/fa

    IEEE: کپی

    احمد سلیمانی پور، علیرضا نیکویی، و ابوالقاسم باقری، “بررسی مسایل بازار یابی گل محمدی و فرآورده های آن (گلاب و اسانس): مطالعه موردی در شهرستان کاشان،” علوم آب و خاک (علوم و فنون کشاورزی و منابع طبیعی)، vol. 9، no. 1، pp. 73–91، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365785/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button