مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مرکز آموزش مهارتهای بالینی چیست ؟

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 29

چکیده

 به واسطه کوتاه شدن دوره بستری در بیمارستانها, کاهش تخت های بستری و افزایش مراقبت بیماران در جامعه, اغلب افراد بستری در بیمارستان موقعیت مناسبی را برای یادگیری مهارتهای بالینی پایه دانشجویان پزشکی فراهم نمی کنند. از سوی دیگر, با توجه به محدودیتهای یادگیری بر بالین بیمار و مورد توجه قرار گرفتن حقوق بیماران, امروزه تاکید بر آموزش مهارتهای بالینی و ارتباطی و ایجاد نگرش در دانشجویان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.مرکز یادگیری مهارتهای بالینی (CSLC) در پاسخ به تغییرات ایجاد شده در نحوه آموزش, فرصتی را فراهم می آورد تا دانشجویان پزشکی با استفاده از انواع وسایل کمک آموزشی, مدلها و مانکن ها بتوانند مهارتهای بالینی و ارتباطی خود را در محیطی آرام و کنترل شده افزایش دهند. در بررسی که بر روی 20 مرکز مهارتهای بالینی در نقاط مختلف دنیا از طریق اینترنت, همراه با مرور مقالات مربوط به CLSC به عمل آمد, مشخص شد که CLSC توانسته است پیوندی بین مطالب تئوری و مهارتهای عملی ایجاد کرده, استرس دانشجویان را در برخورد اولیه با بیمار کاهش داده و مهارتهای ارتباطی را در کنار مهارتهای عملی در برخورد بهتر با بیماران, به آنها آموزش دهد. یک CLSC موفق باید قابل انعطاف در برنامه ریزی, صحیح و بدون نقص در برنامه آموزشی و مطابق با اهداف آموزشی دانشگاه باشد و برای رسیدن به این منظور, نیازمند به برنامه ریزی و سازماندهی می باشد. این مقاله سعی دارد با کنار هم قرار دادن و مقایسه کردن مراکز مهارتهای بالینی در دانشگاههای مختلف دنیا یک نمای کلی از CLSC و کاربردهایش ارایه دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، فرشاد، حکیمیان، محمدرضا، و صبوری، مسیح. (1380). مرکز آموزش‌ مهارتهای‌ بالینی‌ چیست‌؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(3 (پیاپی 3))، 22-29. SID. https://sid.ir/paper/365799/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری فرشاد، حکیمیان محمدرضا، صبوری مسیح. مرکز آموزش‌ مهارتهای‌ بالینی‌ چیست‌؟. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1380؛1(3 (پیاپی 3)):22-29. Available from: https://sid.ir/paper/365799/fa

    IEEE: کپی

    فرشاد جعفری، محمدرضا حکیمیان، و مسیح صبوری، “مرکز آموزش‌ مهارتهای‌ بالینی‌ چیست‌؟،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 3 (پیاپی 3)، pp. 22–29، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365799/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button