Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,155
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,059
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین راهبردهای مقابله ای با استرس تحصیلی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 48

چکیده

 مقدمه: اثرات استرس برسلامت دانشجویان, به توانایی مقابله آنها بستگی دارد. دراین میان نقش منابع روان شناختی فرد در رؤیایی با استرس حائز اهمیت است. بر این اساس مطالعه با هدف بررسی رابطه بین راهبردهای مقابله ای با استرس تحصیلی دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شد. روش کار: مطالعه حاضرتوصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان کارشناسی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین (300 نفر) تشکیل می دادند که به روش نمونه گیری در دسترس تعداد 164 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسشنامه های مقابله با شرایط پر استرس اندلر و پارکر (1990), استرس تحصیلی گادزلا (1991) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه ی 22) و با روش رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که تعداد بالایی از دانشجویان پرستاری دارای میزان استرس متوسطی بودند (7/92 درصد). همچنین, بین راهبردهای مقابله ای با استرس تحصیلی دانشجویان پرستاری رابطه مثبت معنادار وجود داشت (01/0P<). دانشجویان در مواجهه با استرس, راهبردهای مقابله ای هیجان مدار و اجتنابی را بیشتر از راهبردهای مقابله ای مسئله مدار به کار می بردند. نتیجه گیری: با عنایت به نتایج این مطالعه, به علت محدود بودن بکارگیری راهبردهای مسئله مدار در مقابله با استرس های تحصیلی در دانشجویان پرستاری, آموزش روش های مقابله ای مؤثر به دانشجویان پرستاری پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفوری، مهری، حجازی، مسعود، و شیخی، محمدرضا. (1398). ارتباط بین راهبردهای مقابله ای با استرس تحصیلی دانشجویان پرستاری. روان پرستاری، 7(3 )، 42-48. SID. https://sid.ir/paper/365987/fa

    Vancouver: کپی

    غفوری مهری، حجازی مسعود، شیخی محمدرضا. ارتباط بین راهبردهای مقابله ای با استرس تحصیلی دانشجویان پرستاری. روان پرستاری[Internet]. 1398؛7(3 ):42-48. Available from: https://sid.ir/paper/365987/fa

    IEEE: کپی

    مهری غفوری، مسعود حجازی، و محمدرضا شیخی، “ارتباط بین راهبردهای مقابله ای با استرس تحصیلی دانشجویان پرستاری،” روان پرستاری، vol. 7، no. 3 ، pp. 42–48، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا