مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,143
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,059
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دلالت های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی دلالت های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران انجام شد. روش پژوهش تحلیلی-استنتاجی, حوزه پژوهشی کلیه منابع دیجیتال و چاپی مرتبط با موضوع, روش نمونه گیری هدفمند, ابزار پژوهش فرم های فیش برداری, شیوه تجزیه؛ تحلیل محتوای کیفی و ارزیابی اعتبار یافته ها از طریق داوری تخصصی بود. یافته های پژوهش نشان دادند که بر اساس آراء تربیتی فوکو و ژیرو می توان مواردی همچون تجزیه وتحلیل دیالکتیکی تجارب روزمره, تعلیم و تربیت مرزی, تحقق عدالت تربیتی, کسب توانایی همزیستی, آگاهی انتقادی, پیشگیری و مقاومت در برابر بازتولید نابرابری اجتماعی, شنیدن و توجه کردن به صدای گروه ها و نژادهای مختلف جامعه, رویگردانی از نخبه گرایی و حرکت در راستای توجه به فرهنگ عمومی, توجه به گفتمان های اخلاقی و. . . را در راستای سیاست گذاری اصلاح گرایانه و بازطراحی عناصر برنامه درسی دوره ابتدایی ایران مورد توجه قرار داد. محصول نهایی یا خروجی این نوع از برنامه درسی از نظر فردی به یادگیرنده ای رشد یافته و از نظر اجتماعی به شهروندی فعال در سطح محلی, ملی و جهانی مبدل می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبحانی نژاد، مهدی، نجفی، حسن، احمدآبادی آرانی، نجمه، و عبداله یار، علی. (1398). دلالت های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(33 (پیاپی 60) )، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/366032/fa

    Vancouver: کپی

    سبحانی نژاد مهدی، نجفی حسن، احمدآبادی آرانی نجمه، عبداله یار علی. دلالت های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(33 (پیاپی 60) ):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/366032/fa

    IEEE: کپی

    مهدی سبحانی نژاد، حسن نجفی، نجمه احمدآبادی آرانی، و علی عبداله یار، “دلالت های برنامه درسی چندفرهنگی میشل فوکو و هنری ژیرو بر اصلاح و بازطراحی برنامه درسی دوره ابتدایی ایران،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 33 (پیاپی 60) ، pp. 1–19، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button