Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

441
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

509
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش (مورد مطالعه: مجله دابق)

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 24

چکیده

داعش از زمان ظهورش به طور مستمر از وجه تبلیغاتی خود به بهترین نحو به منظور دستیابی به اهداف خود استفاده کرده است. این وجه تبلیغاتی, شامل طیف وسیعی از ابزارها, شامل شبکه های اجتماعی, ویدئوهای اینترنتی و مجلات می-شود. به دلیل اهمیت وجه تبلیغاتی داعش, در این مقاله تلاش شده تا به این سوال اصلی پاسخ داده شود که, گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش چیست و این گفتمان چگونه در نشریه «دابق», جریان می یابد؟ برای یافتن پاسخ سوال اصلی, از روش تحلیل گفتمان به خصوص از نظریه تحلیل گفتمان لاکلا و موفه, استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهند که نخست, قابلیت دسترسی این گفتمان تبلیغاتی است که به سبب نامناسب بودن جهان اجتماعی برای انسان مسلمان و نیز بی روح شدن زندگی اجتماعی افزایش می یابد. ویژگی بارز دیگر در نظام معنایی تبلیغاتی داعش, عنصر خصومت است که دایره شمولش بسیار وسیع بوده و عامل اصلی در هویت یابی و نیز عمل دینی قرار می گیرد. همچنین از دیگر یافته های مقاله حاضر آن است که استعاری سازی در دنیای معاصر, سبب تحریک رادیکالیسم در مخاطبان تبلیغات داعش می شود. به طور کلی, در این مقاله با استنادهای متعدد به مجله دابق, ابعاد مختلف گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش, مورد بررسی قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، عباس، و مصطفی، مجیدی. (1397). تحلیل گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش (مورد مطالعه: مجله دابق). پژوهش های انقلاب اسلامی، 7(24 )، 7-24. SID. https://sid.ir/paper/366059/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی عباس، مصطفی مجیدی. تحلیل گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش (مورد مطالعه: مجله دابق). پژوهش های انقلاب اسلامی[Internet]. 1397؛7(24 ):7-24. Available from: https://sid.ir/paper/366059/fa

    IEEE: کپی

    عباس اسدی، و مجیدی مصطفی، “تحلیل گفتمان حاکم بر ساختار تبلیغاتی داعش (مورد مطالعه: مجله دابق)،” پژوهش های انقلاب اسلامی، vol. 7، no. 24 ، pp. 7–24، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا