مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه نگرش به تحقیق با خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه: نگرش مثبت به تحقیق, می تواند موجب افزایش علاقه دانشجویان به تحقیق شود. یکی از عوامل موثر بر نگرش به تحقیق, باورهای خودکارآمدی نسبت به تحقیق است. به نظر می رسد نوع نگرش دانشجو به تحقیق می تواند بر میزان باورهای خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان تاثیرگذار باشد, بنابراین مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه نگرش به تحقیق با خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی, 176 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی به عنوان نمونه های پژوهش انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه های نگرش به تحقیق و خودکارآمدی تحقیق بود. تجزیه و تحلیل داده ها توسط آزمونهای آماری پارامتریک در نرم افزار 15 SPSS صورت گرفت. یافته ها: اکثریت نمونه ها زن (1/80%) و بقیه مرد (19/9%) بودند. اکثریت نمونه ها در رشته پرستاری(10/8%) مشغول به تحصیل بودند. بین میانگین نمره نگرش به تحقیق و خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان, ارتباط آماری معنی داری دیده شد. بین میانگین نمره نگرش به تحقیق و سن و جنس دانشجویان, ارتباط معنی داری دیده شد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش, وجود ارتباط مثبت بین نگرش و خودکارآمدی پژوهشی حاکی از آن است که با ایجاد نگرش مثبت به تحقیق, می توان باورهای خودکارآمدی پژوهشی بالاتری در دانشجویان ایجاد نمود و از این طریق زمینه انجام تحقیقات دانشجویی بیشتری را فراهم نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شهریاری کلانتری، منیژه، و نصیریانی، خدیجه. (1398). بررسی رابطه نگرش به تحقیق با خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد علوم پزشکی. طلوع بهداشت، 18(3 (مسلسل 75) )، 22-31. SID. https://sid.ir/paper/366140/fa

    Vancouver: کپی

    شهریاری کلانتری منیژه، نصیریانی خدیجه. بررسی رابطه نگرش به تحقیق با خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد علوم پزشکی. طلوع بهداشت[Internet]. 1398؛18(3 (مسلسل 75) ):22-31. Available from: https://sid.ir/paper/366140/fa

    IEEE: کپی

    منیژه شهریاری کلانتری، و خدیجه نصیریانی، “بررسی رابطه نگرش به تحقیق با خودکارآمدی پژوهشی دانشجویان کارشناسی ارشد علوم پزشکی،” طلوع بهداشت، vol. 18، no. 3 (مسلسل 75) ، pp. 22–31، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366140/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button