مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر وب بر یادگیری دانشجویان علوم پزشکی: مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 298 | صفحه پایان 310

چکیده

 مقدمه: آموزش مبتنی بر وب در دهه های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. با وجود این, مطالعات درباره تأثیر این روش بر یادگیری دانشجویان اتفاق نظر ندارند. این مطالعه مروری با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر وب بر یادگیری دانشجویان علوم پزشکی انجام شد. روش ها: در این مطالعه مروری پایگاه های SID, Iran MEDEX, Science Direct, PubMed, ERIC و Google Scholar جستجو شد. مقالات از سال 2011 تا 2016 با استفاده از کلیدواژه های web-based education, online learning, online education, medical students, nursing students, آموزش مبتنی بر وب, آموزش آنلاین, یادگیری آنلاین, دانشجویان علوم پزشکی, دانشجویان پزشکی, دانشجویان پرستاری, جستجو شد. در نهایت 14 مقاله دارای معیارهای ورود, مرور شد. نتایج: از 14 مطالعه, پنج مطالعه در اروپا, 8 مطالعه در آسیا, و یک مطالعه در امریکا انجام شده بود. مطالعات طراحی های متنوعی داشتند. در 11 مطالعه, نمرات آزمون های معلم ساخته به عنوان معیار یادگیری استفاده شده بود؛ همچنین در دو مطالعه نمرات خود-ارزیابی دانشجویان و در یک مطالعه نظرات دانشجویان درباره مهارت خودشان, به عنوان معیار یادگیری استفاده شده بود. از 11 مطالعه کمّی, تنها در شش مطالعه گزارش شده بود که آموزش مبتنی بر وب بر یادگیری دانشجویان تأثیر مثبت داشته است ولی پنج مطالعه نتوانسته بود چنین تأثیری را تأیید کنند. دو مطالعه نیز میزان مشارکت دانشجویان در آموزش مبتنی بر وب را بررسی و در حد مطلوب گزارش کرده بود. در چهار مطالعه رضایت دانشجویان از برنامه مبتنی بر وب, نیز بررسی و گزارش شده بود که بیش تر دانشجویان از این روش راضی بودند. نتیجه گیری: بخش عمده ای از مطالعات, اثر آموزش مبتنی بر وب را بر یادگیری مثبت گزارش داده بودند, با وجود این, نیمی از مطالعات تفاوتی را بین یادگیری دانشجویان در آموزش مبتنی بر وب و آموزش سنتی نشان ندادند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب حاج باقری، محسن، ادیب، محمداحسان، و جدی آرانی، سکینه. (1396). تاثیر آموزش مبتنی بر وب بر یادگیری دانشجویان علوم پزشکی: مطالعه مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(79)، 298-310. SID. https://sid.ir/paper/366216/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب حاج باقری محسن، ادیب محمداحسان، جدی آرانی سکینه. تاثیر آموزش مبتنی بر وب بر یادگیری دانشجویان علوم پزشکی: مطالعه مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(79):298-310. Available from: https://sid.ir/paper/366216/fa

    IEEE: کپی

    محسن ادیب حاج باقری، محمداحسان ادیب، و سکینه جدی آرانی، “تاثیر آموزش مبتنی بر وب بر یادگیری دانشجویان علوم پزشکی: مطالعه مروری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. 79، pp. 298–310، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366216/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا