مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین برنامه توان بخشی روانی اجتماعی برای دانش آموزان با ضرب آهنگ شناختی کند و بررسی تاثیر آن بر مشکلات اجتماعی هیجانی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: ضرب آهنگ شناختی کند, برای توصیف نوع خاصی از اختلال توجه, تمرکز حواس و کندی در پردازش اطلاعات به کار می رود. پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامه توان بخشی روانی اجتماعی برای دانش آموزان دارای ضرب آهنگ شناختی کند و بررسی تاثیر آن بر مشکلات اجتماعی هیجانی انجام شد. روش بررسی: از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دارای نشانه های ضرب آهنگ شناختی کند سنین 9 تا 12سال مدارس عادی شهر تهران بود. نمونه پژوهش 60 شرکت کننده واجد شرایط بودند که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جای گماری شدند. به منظور شناسایی و تشخیص دانش آموزان دارای ضرب آهنگ شناختی کند از چک لیست نشانه های ضرب آهنگ شناختی کند (بکر و همکاران, 2015) و پرسشنامه SCT فرم والدین (برنز, 2017) و برای ارزیابی مشکلات اجتماعی هیجانی, از پرسشنامه FTF (کادسجو و همکاران, 2004) استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از روش تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر و نرم افزار SPSS تحلیل گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین مشکلات اجتماعی هیجانی گروه آزمایش درمقایسه با گروه گواه بهبود یافت. بر این اساس بین میانگین نمره های گروه آزمایش و گواه در مشکلات اجتماعی هیجانی تفاوت معناداری با احتمال (0٫ 001>p) وجود داشت. نتیجه گیری: براساس یافته های این پژوهش برنامه توان بخشی روانی اجتماعی باعث کاهش مشکلات اجتماعی هیجانی در دانش آموزان دارای ضرب آهنگ شناختی کند شده است. نتایج ارزیابی در مرحله پیگیری ماندگاری اثر مداخله روانی اجتماعی را تایید کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    همیوند، لیلا، علیزاده، حمید، فرخی، نورعلی، و کاظمی، فرنگیس. (1397). تدوین برنامه توان بخشی روانی اجتماعی برای دانش آموزان با ضرب آهنگ شناختی کند و بررسی تاثیر آن بر مشکلات اجتماعی هیجانی. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/366329/fa

    Vancouver: کپی

    همیوند لیلا، علیزاده حمید، فرخی نورعلی، کاظمی فرنگیس. تدوین برنامه توان بخشی روانی اجتماعی برای دانش آموزان با ضرب آهنگ شناختی کند و بررسی تاثیر آن بر مشکلات اجتماعی هیجانی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/366329/fa

    IEEE: کپی

    لیلا همیوند، حمید علیزاده، نورعلی فرخی، و فرنگیس کاظمی، “تدوین برنامه توان بخشی روانی اجتماعی برای دانش آموزان با ضرب آهنگ شناختی کند و بررسی تاثیر آن بر مشکلات اجتماعی هیجانی،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366329/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button