مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مشخصات مخلوط های آسفالتی مقاوم در برابر شکست مود Ш خالص

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 85

چکیده

 با بررسی تحقیقات پیرامون رفتار چقرمگی شکست مخلوط های آسفالتی این طور استنباط می شود که قطعات متعددی جهت تست چقرمگی شکست مود I (KIC) مواد آسفالتی پیشنهاد شده است. اما تاکنون قطعه استانداردی برای تست چقرمگی شکست مود III(KIIIC) مخلوط های آسفالتی ارائه نشده است. چنین قطعه­ ای باید شرایط هندسی و بارگذاری مناسبی داشته باشد که علاوه بر بیشترین سازگاری با خصوصیات عادی, در شرایط ذاتی ماده مورد آزمایش بتواند داده های تکرارپذیر, قابل اعتماد و درستی از مقاومت در برابر شکست مخلوط آسفالتی ارائه نماید. یکی از قطعاتی که این موارد را برای محاسبهKIIIC مواد آسفالتی ارائه می­ کند, قطعه ترک­ دار دیسک خمشی(ENDB[1]) است که به سبب مزایایی چون سهولت ساخت و ایجاد ترک, در مقایسه با سایر نمونه ها, و امکان شبیه سازی مود بارگذاری IIIبرای بررسی رفتار شکست مخلوط های آسفالتی, گزینه مناسبی به نظر می رسد. با وجود این, تحقیقات کمی در گذشته در مورد این قطعه برای دستیابی به داده های معتبر KIIIC انجام شده است. لذا, در این تحقیق, با هدف مطالعه دقیق­ تر این موضوعات, اثر هندسه و مشخصات مخلوط های آسفالتی بر رفتار چقرمگی شکست قطعه ENDB, با استفاده از نرم­ افزار اجزای محدود آباکوس, بررسی شده است. نتایج این تحقیق می تواند در انتخاب و معرفی قطعه استاندارد مناسب و مشخصات مناسب مخلوط های آسفالتی, جهت تعیین مقدار KIIIC مخلوط های آسفالتی, کمک به­ سزایی به محققین نماید. از نتایج مهم این تحقیق می توان به اثر ضخامت برش بر میزان چقرمگی شکست در مود بارگذاری ذکر شده اشاره نمود. به طوری که میزان چقرمگی شکست در نمونه با ضخامت برش بیشتر, افزایش یافته و با کاهش میزان درصد فضای خالی و دمای آزمایش, میزان چقرمگی شکست نیز افزایش می­ یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری حقیقت پور، پگاه، کی منش، محمودرضا، و محمدعلیها، محمدرضا. (1397). بررسی مشخصات مخلوط های آسفالتی مقاوم در برابر شکست مود Ш خالص. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 4(1 (پیاپی 13) )، 71-85. SID. https://sid.ir/paper/366407/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری حقیقت پور پگاه، کی منش محمودرضا، محمدعلیها محمدرضا. بررسی مشخصات مخلوط های آسفالتی مقاوم در برابر شکست مود Ш خالص. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1397؛4(1 (پیاپی 13) ):71-85. Available from: https://sid.ir/paper/366407/fa

    IEEE: کپی

    پگاه جعفری حقیقت پور، محمودرضا کی منش، و محمدرضا محمدعلیها، “بررسی مشخصات مخلوط های آسفالتی مقاوم در برابر شکست مود Ш خالص،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13) ، pp. 71–85، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button