مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

26,642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

998
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مصرف رسانه ای بر نگرش زنان به فرزندآوری در شهر جهرم

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 87

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی رابطه مصرف رسانه ای در بین زنان و تاثیر آن بر نگرش آن ها نسبت به فرزندآوری پرداخته است. روش به کار رفته در این پژوهش, پیمایش است. جامعه آماری زنان 49-15 ساله در سنین باروری ساکن شهر جهرم می باشند که 400 نفر به عنوان نمونه تعیین و با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شده اند. ابزار تحقیق, پرسشنامه است که برای تعیین اعتبار آن از روش اعتبار صوری و برای تعیین پایایی, از شیوه هماهنگ درونی به روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتایج توصیفی پژوهش, بیانگر آن هستند که میانگین نمره نگرش زنان به فرزندآوری در شهر جهرم در سطح بالایی است. یافته های تحلیلی پژوهش نشان می دهد مصرف رسانه بر نگرش زنان نسبت به فرزندآوری تاثیر مثبت و معنادار داشته و در واقع با افزایش استفاده از رسانه, نگرش آنان به باروری به طور مثبت, افزایش یافته است. در بین متغیرهای جمعیتی رابطه سن, تعداد فرزند و نوع شغل با نگرش زنان به فرزندآوری معنادار است. تبیین متغیر وابسته بر حسب مجموع متغیرهای مستقل, بیانگر آن است که دو متغیر مصرف رسانه و تعداد فرزند به ترتیب قوی ترین پیش بینی کننده نگرش زنان به فرزندآوری هستند و قادرند 29 درصد از تغییرات واریانس نگرش به فرزندآوری را تبیین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقوایی فرد، لیلا، کریمی، مجیدرضا، و راسخ، کرامت اله. (1398). تاثیر مصرف رسانه ای بر نگرش زنان به فرزندآوری در شهر جهرم. پژوهش های جامعه شناسی معاصر، 8(15 )، 67-87. SID. https://sid.ir/paper/366558/fa

    Vancouver: کپی

    تقوایی فرد لیلا، کریمی مجیدرضا، راسخ کرامت اله. تاثیر مصرف رسانه ای بر نگرش زنان به فرزندآوری در شهر جهرم. پژوهش های جامعه شناسی معاصر[Internet]. 1398؛8(15 ):67-87. Available from: https://sid.ir/paper/366558/fa

    IEEE: کپی

    لیلا تقوایی فرد، مجیدرضا کریمی، و کرامت اله راسخ، “تاثیر مصرف رسانه ای بر نگرش زنان به فرزندآوری در شهر جهرم،” پژوهش های جامعه شناسی معاصر، vol. 8، no. 15 ، pp. 67–87، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366558/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button