مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی آموزش دوره احیاء قلبی-ریوی بر اساس مدل کرک پاتریک

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 38

کلیدواژه

احیاء قلبی ریوی(CPR)Q1

چکیده

 مقدمه: یکی از روش های تحقق کیفیت آموزشی در مراکز درمانی, ارزشیابی اثربخشی دوره می باشد. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین دوره ها, برگزاری دوره احیاء قلبی-ریوی برای کلیه کارکنان درمانی در سطوح مختلف می باشد. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی و مقطعی بود که بصورت سرشماری بر روی 80 نفر از پرستاران جدیدالورود بیمارستان شهید رهنمون یزد در سال 1397 انجام شد. ارزیابی اثربخشی با مدل کرک پاتریک در 4 سطح واکنش, یادگیری, رفتار و نتایج انجام شد. ابزار مورد استفاده در هر مرحله پرسشنامه روا و پایا بود. گزارش اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS ویرایش 21 و به کمک شاخص های عددی فراوانی و درصد انجام گرفت. یافته ها: بر اساس نتایج در سطح واکنش, میانگین سطح محتوای دوره 80/3, مدرس 78/3 و امکانات دوره 81/3 بود. میانگین و انحراف معیار سطح واکنش (40/0± 79/3), یادگیری (84/3± 21/18), رفتار (79/0± 31/4) و نتایج (22/0± 48/4) بود که در مجموع اثربخشی 61/85 درصد را نشان می دهد. نتیجه گیری: نتایج بیانگر اثربخشی دوره برگزار شده برای پرستاران جدیدالورود بود و به نظر می رسد مدل کرک پاتریک می تواند روشی مناسب جهت ارزشیابی اثربخشی آموزش های ضمن خدمت در حیطه سلامت باشد. پیشنهاد می شود که یادگیری و مهارت های عملکردی پرستاران به صورت پیوسته و با فواصل منظم مورد ارزشیابی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دهقانی، محمدحسین، دهقانی تفتی، عباسعلی، و رعدآبادی، مهدی. (1398). ارزیابی اثربخشی آموزش دوره احیاء قلبی-ریوی بر اساس مدل کرک پاتریک. آموزش پرستاری، 8(3)، 33-38. SID. https://sid.ir/paper/366578/fa

Vancouver: کپی

دهقانی محمدحسین، دهقانی تفتی عباسعلی، رعدآبادی مهدی. ارزیابی اثربخشی آموزش دوره احیاء قلبی-ریوی بر اساس مدل کرک پاتریک. آموزش پرستاری[Internet]. 1398؛8(3):33-38. Available from: https://sid.ir/paper/366578/fa

IEEE: کپی

محمدحسین دهقانی، عباسعلی دهقانی تفتی، و مهدی رعدآبادی، “ارزیابی اثربخشی آموزش دوره احیاء قلبی-ریوی بر اساس مدل کرک پاتریک،” آموزش پرستاری، vol. 8، no. 3، pp. 33–38، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366578/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button