مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه مطالعات آموزش پزشکی پژوهشگران ایرانی در بین تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس

صفحات

 صفحه شروع 114 | صفحه پایان 123

چکیده

 مقدمه: آموزش پزشکی یک حوزه مطالعاتی گسترده است که به عنوان زیر مجموعه ای از تحقیقات آموزشی به بررسی دروندادها, فرآیندها و برون دادهای مرتبط با تدریس و یادگیری علوم پزشکی می پردازد. پژوهش حاضر با هدف بررسی جایگاه مطالعات آموزش پزشکی پژوهشگران ایرانی در بین تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس(Web of Science) در بین سال های 1990 تا 2015 انجام شد. روش ها: این پژوهش توصیفی به روش تحلیل هم آیندی واژگان (یکی از روش های علم سنجی) انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه برون دادهای علمی ایرانیان در حوزه تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس در بین سال های 1990 تا 2015 بود. نتایج: یافته ها تولید 2954 مقاله توسط 6643 نویسنده در طول مدت بررسی را نشان داد. وابستگی سازمانی سه نویسنده پرتولید و اثرگذار مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی بود. واژه های آموزش, دانشجو, سلامت, زنان, یادگیری, دانش, خطر, پزشکی, کیفیت و مدرسه, پرکاربردترین واژه ها در مفاهیم مورد بررسی بود. نتیجه گیری: آموزش پزشکی در کشور ایران با رشد چشم گیر در سال های اخیر توانسته است بیش ترین حجم مطالعات آموزشی را به خود اختصاص دهد به گونه ای که مقالات نویسندگان پرتولید و تأثیرگذار, مجلات و مؤسسات برتر نمایه شده ذیل موضوع آموزش در پایگاه علمی وب آو ساینس مربوط به حوزه پزشکی و پیراپزشکی بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بهرنگی، محمدرضا، ایزدیان، زینب، عبدالهی، بیژن، و زین آبادی، حسن رضا. (1398). جایگاه مطالعات آموزش پزشکی پژوهشگران ایرانی در بین تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 114-123. SID. https://sid.ir/paper/366778/fa

    Vancouver: کپی

    بهرنگی محمدرضا، ایزدیان زینب، عبدالهی بیژن، زین آبادی حسن رضا. جایگاه مطالعات آموزش پزشکی پژوهشگران ایرانی در بین تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):114-123. Available from: https://sid.ir/paper/366778/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا بهرنگی، زینب ایزدیان، بیژن عبدالهی، و حسن رضا زین آبادی، “جایگاه مطالعات آموزش پزشکی پژوهشگران ایرانی در بین تحقیقات آموزشی نمایه شده در پایگاه علمی وب آو ساینس،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 114–123، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366778/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button