مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

825
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

763
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رویداد پسامدرنیسم، در هنرهای تجسمی از نگاه داگلاس کریمپ

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 76

چکیده

 نگرش پسامدرنیسم برای تمامی هنرها, هم از حیث انگیزه و هم از حیث چارچوب زمانی آن متفاوت است و این موضوع در حوزه های گوناگون هنر از سوی منتقدان معاصر مورد بررسی و توجه بسیار قرار گرفته است. داگلاس کریمپ از جمله نظریه پردازان هنر معاصر است که بر پایه مباحث والتر بنیامین در فرایند باز تولید انبوه, و آرا دیرینه شناسی میشل فوکو, به بررسی هنرهای تجسمی, به ویژه تاثیر عکاسی بر سرانجام نقاشی, و به دنبال آن کارکرد موزه ها در دوران مدرنیسم و احوال آنها در عصر پسامدرن پرداخته است. لذا انگیزه و هدف اصلی این نوشتار تحلیل آرا ایشان در رخداد هنر پسامدرن, جهت آشکارسازی نظریه پایان نقاشی و تاثیر عکاسی به همراه فرایند باز تولید انبوه, در شکست اصالت هاله مقدس اثر هنری است که در نهایت به بحران انزوای موزه ها در دوره معاصر می انجامد.بر پایه یافته های تحقیق, اعتقاد کریمپ بر این اصل مهم پی ریزی شده که پسامدرنیسم هنری گسست اساسی با مدرنیسم هنری و عصر استیلای نقاشی دارد. لذا پرسش اصلی که این پژوهش بر اساس آن شکل گرفته, این است که از منظر داگلاس کریمپ چه رویکردی در دوره معاصر سبب شده عالم هنر با زوال و مرگ نقاشی روبرو شود و این موضوع چگونه بر عملکرد موزه ها در عصر حاضر تاثیر می گذارد؟ سرانجام بر این اساس نتیجه حاصل شده این است که بر پایه آرا او, هنرهای کمینه گرا, جمعی, عکاسی و به دنبال آن روش تکثیر و باز تولید انبوه و همچنین دگرگونی به سوی مخاطب محوری, مهم ترین علت های وسیع تر شدن فاصله هنر نقاشی با دنیای پسامدرن است, و به دنبال این رخدادها, هنر نقاشی رفته رفته اصالت خود را از دست داده و این فرایند در نهایت به بحران انزوای موزه ها می انجامد که همواره محل نگهداری آثار اصیل هستند. روش تحقیق در این نوشتار توصیفی_ تحلیلی بوده, همچنین ابزار و شیوه های گردآوری اطلاعات در بردارنده جستجوی کتابخانه ای است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاری احمدآباد، سمیه، صفاری، سارا، و زراوندیان، سیدمصطفی. (1397). تحلیل رویداد پسامدرنیسم, در هنرهای تجسمی از نگاه داگلاس کریمپ. باغ نظر، 15(58 )، 65-76. SID. https://sid.ir/paper/366827/fa

    Vancouver: کپی

    صفاری احمدآباد سمیه، صفاری سارا، زراوندیان سیدمصطفی. تحلیل رویداد پسامدرنیسم, در هنرهای تجسمی از نگاه داگلاس کریمپ. باغ نظر[Internet]. 1397؛15(58 ):65-76. Available from: https://sid.ir/paper/366827/fa

    IEEE: کپی

    سمیه صفاری احمدآباد، سارا صفاری، و سیدمصطفی زراوندیان، “تحلیل رویداد پسامدرنیسم, در هنرهای تجسمی از نگاه داگلاس کریمپ،” باغ نظر، vol. 15، no. 58 ، pp. 65–76، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366827/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button