Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,466
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,098
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 55

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 نقد و بررسی مبانی فلسفی و تربیتی الگوهای آموزش تفکر انتقادی در دهه های اخیر توجّه بسیاری از محققان تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است. یکی از این الگوها که جاذبة تحقیقی زیادی دارد، الگوی آموزش تفکر انتقادی "ماتیو لیپمن" است. لیپمن این الگو را در سال های آخر دهه 1960 طراحی و سپس در "مؤسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان" به اجرا در آوردهدف از نگارش این مقاله بررسی مفروضات زیر ساخت و مبانی فلسفی الگوی لیپمن است. برای تحقق این هدف، ابتدا دیدگاه های "زمینه گرایی" و "نسبیت گرایی" مورد اعتقاد لیپمن بررسی می گردد، سپس محدودیت های این دو دیدگاه نشان داده می شود و در پایان پیشنهاداتی مبنی بر به کارگیری دیدگاه "عینیت گرایی- زمینه گرایانه" در زمینه تربیت تفکر انتقادی و نگریستن به مولفه های دانشی و نگرشی به عنوان مضامین اصلی پرورش روح انتقادی ارائه می گردد.  

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جهانی، جعفر. (1381). نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن . علوم انسانی الزهرا، 12(42)، 35-55. SID. https://sid.ir/paper/366962/fa

Vancouver: کپی

جهانی جعفر. نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن . علوم انسانی الزهرا[Internet]. 1381؛12(42):35-55. Available from: https://sid.ir/paper/366962/fa

IEEE: کپی

جعفر جهانی، “نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن ،” علوم انسانی الزهرا، vol. 12، no. 42، pp. 35–55، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/366962/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا