مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری ادراک شده با خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه درچند دهه اخیر, ایجاد و پرورش مهارت های یادگیری خودتنظیمی درجوانان به یکی ازاهداف آموزشی تبدیل شده است. بنابراین هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه ادراک ازشیوه های فرزندپروری ادراک شده باخودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان بود. روش کار پژوهش حاضر از نوع همبستگی و در زمره تحقیقات توصیفی می باشد. جامعه پژوهش را کلیه دانش آموزان دبیرستانی شهر مشهد تشکیل می دهند تعداد کل آزمودنی ها 217 نفر بود که از این تعداد 93 نفر دختر (43 درصد) و 124 نفر پسر (57 درصد) بودند. همچنین از تعداد کل آزمودنی ها 75 نفر (6/34 درصد) در مقطع اول دبیرستان, 72 نفر (2/33 درصد) در مقطع دوم دبیرستان و 70 نفر (3/32 درصد) در مقطع سوم دبیرستان مشغول به تحصیل بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک (جنس, سن, تحصیلات و… ) مقیاس ادراک شیوه های والدین POPS و پرسشنامه خودتنظیمی SRİ-S بودند. یافته ها نتایج نشان داد, به ترتیب میانگین و انحراف استاندارد متغیر درگیری مادر 08/8 ± 79/33, حمایت از خودمختاری مادر 08/8 ± 87/30, گرمی مادر 34/6 ± 32/30, همچنین درگیری پدر 34/6 ± 41/32, حمایت از خودمختاری پدر 21/7 ± 41/32, گرمی پدر 55/6 ± 16/30 است که نشان دهنده نرمال بودن توزیع داده ها است. میانگین و انحراف استاندارد متغیر خودتنظیمی 83/14 ± 58/96 است که نشان دهنده نرمال بودن توزیع داده ها است. نتیجه گیری براساس نتایج بدست آمده ازاین پژوهش شایسته است والدین راآگاه نمودو سبک های صحیح فرزندپروری رابه صورت جزوه, کارگاه آموزشی, جلسات خاص وغیره به آنهاآموزش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدزاده، حسن، مجدیان، وحید، آزادی، آرمان، بستامی، معصومه، بستامی، علیرضا، و پاشایی ثابت، فاطمه. (1397). بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری ادراک شده با خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان. پژوهش پرستاری، 13(4 )، 9-15. SID. https://sid.ir/paper/367176/fa

    Vancouver: کپی

    اسدزاده حسن، مجدیان وحید، آزادی آرمان، بستامی معصومه، بستامی علیرضا، پاشایی ثابت فاطمه. بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری ادراک شده با خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان. پژوهش پرستاری[Internet]. 1397؛13(4 ):9-15. Available from: https://sid.ir/paper/367176/fa

    IEEE: کپی

    حسن اسدزاده، وحید مجدیان، آرمان آزادی، معصومه بستامی، علیرضا بستامی، و فاطمه پاشایی ثابت، “بررسی رابطه شیوه های فرزندپروری ادراک شده با خودتنظیمی تحصیلی دانش آموزان،” پژوهش پرستاری، vol. 13، no. 4 ، pp. 9–15، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367176/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button