مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

717
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی گروه درمانی آموزش تنظیم عاطفه بر علائم اضطراب و افسردگی

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 60

چکیده

 سابقه و هدف: نقص در مهارت های تنظیم هیجان با طیف وسیعی از اختلالات روانی مرتبط است. در این مطالعه اثربخشی گروه درمانی آموزش تنظیم عاطفه بر علایم اضطراب و افسردگی بررسی شده است. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه تجربی با گروه کنترل و گمارش تصادفی بود. در این مطالعه 32 نفر از افراد دارای علایم پیش بالینی اختلال های اضطراب و افسردگی, از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش, 12 جلسه آموزش تنظیم عاطفه دریافت کرد و گروه کنترل طی این مدت مداخله ای دریافت نکرد. شرکت کنندگان در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون با مقیاس های اضطراب و افسردگی (DASS), مقیاس عاطفه مثبت و منفی (PANAS), پرسشنامه مهارت های تنظیم هیجان (ERSQ) و مقیاس سازگاری اجتماعی و شغلی (WSAS) مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل داده ها با استفاده از-16 SPSS انجام شد. یافته ها: نتایج نشان بدست آمده, نشان دهنده کاهش معنی دار نشانگان اضطراب 01/0=P, (27/1) 82/31F=, افسردگی 01/0=P, (27/1) 61/33F=, و استرس 01/0=P, (27/1) 88/95F=, و افزایش معنی دار عاطفه مثبت, مهارت های تنظیم هیجان 01/0=P, (27/1) 08/67F=, و سازگاری اجتماعی 01/0=P, (27/1) 67/41F=, برای گروه آزمایش بود. استنتاج: به طور کلی, آموزش تنظیم عاطفه می تواند به عنوان یک رویکرد فراتشخیصی بر کاهش علایم افسردگی و اضطراب موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، مژگان، امینی، مهدی، و شیاسی، یاسمن. (1399). اثربخشی گروه درمانی آموزش تنظیم عاطفه بر علائم اضطراب و افسردگی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 30(184 )، 50-60. SID. https://sid.ir/paper/367264/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی مژگان، امینی مهدی، شیاسی یاسمن. اثربخشی گروه درمانی آموزش تنظیم عاطفه بر علائم اضطراب و افسردگی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1399؛30(184 ):50-60. Available from: https://sid.ir/paper/367264/fa

    IEEE: کپی

    مژگان لطفی، مهدی امینی، و یاسمن شیاسی، “اثربخشی گروه درمانی آموزش تنظیم عاطفه بر علائم اضطراب و افسردگی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 30، no. 184 ، pp. 50–60، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367264/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا