مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

875
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جستاری در طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی: رویکردی سنتزپژوهانه

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 101

چکیده

 مقدمه: اهمیت و ضرورت طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی از مسائل مهم نظام آموزشی یک کشور است. با توجه به وضعیت نظام آموزشی موجود که بتوان از یک الگوی مفهومی جامع در همه سطوح و پایه ها برای طراحی و تدوین یک برنامه درسی استفاده کرد وجود ندارد؛ لذا این پژوهش بنادارد که یک الگوی مفهومی برنامه درسی جامع ارائه نماید. روش کار: در این تحقیق از روش پژوهش کیفی و از نوع سنتزپژوهی که یکی از روش های تحقیق در برنامه درسی است؛ استفاده شده است. سه مرحله اصلی در این روش مورد استفاده قرار گرفته است. منابع مورد مطالعه, تمام کتاب ها و سایر منابعی است که در طراحی الگوی مفهومی تأثیر دارد استفاده شده است. یافته ها: در این پژوهش تعاریف برنامه درسی, سطوح آن, نقش تصمیم گیرندگان و مراحل برنامه درسی (طراحی, اجرا و ارزشیابی) که با توجه به سؤالات تحقیق بوده مورد بررسی قرار گرفته است. به هر یک از کلیدواژه ها و نقش آن در طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی پرداخته شده است. نتیجه گیری: در پایان, یک الگوی مفهومی برنامه درسی طراحی شده است که در آن تمامی عناصر و مؤلفه های مهم یک الگوی برنامه درسی, بررسی شده است. از سویی کاربرد این الگو برای تمامی دوره های رسمی و غیررسمی, بلندمدت و کوتاه مدت و ثابت و متغیر, با توجه به استفاده برای مخاطبین عمومی و خاص وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبی، محمدحیدر، علی عسگری، مجید، عباسی، عفت، و نیکنام، زهرا. (1398). جستاری در طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی: رویکردی سنتزپژوهانه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(1 )، 92-101. SID. https://sid.ir/paper/367541/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبی محمدحیدر، علی عسگری مجید، عباسی عفت، نیکنام زهرا. جستاری در طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی: رویکردی سنتزپژوهانه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(1 ):92-101. Available from: https://sid.ir/paper/367541/fa

    IEEE: کپی

    محمدحیدر یعقوبی، مجید علی عسگری، عفت عباسی، و زهرا نیکنام، “جستاری در طراحی الگوی مفهومی برنامه درسی: رویکردی سنتزپژوهانه،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 1 ، pp. 92–101، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367541/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button