مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

783
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت تحول در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی: پیمایش دیدگاه خبرگان

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 96

چکیده

 زمینه و اهداف برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بادرک واقع بینانه از وضعیت آموزش سلامت کشور, راهبردهای هوشمندانه ای را برای تحول در آموزش سلامت ترسیم نمود. این پژوهش جهت بررسی وضعیت مدیریت تحول دراین برنامه انجام شد. روش بررسی این مطالعه مقطعی به روش توصیفی-تحلیلی انجام شد. جامعه آماری, خبرگان کشوری برنامه تحول و نوآوری وروش نمونه گیری, هدفمندو ابزارتحقیق پرسشنامه پژوهشگرساخته مشتمل بر 23گویه در قالب 7مولفه با مقیاس پنج درجه ای لیکرت بوده است. روایی ابزار ازنظر صاحبنظران تاییدو پایایی با ضریب آلفای کرونباخ 81/0مطلوب ارزیابی شد. توصیف و تحلیل اطلاعات با spss21, آماره های توصیفی, آزمون t مستقل و تحلیل واریانس انجام شد. یافته ها از نظر خبرگان, هدف برنامه, بیشتر"ایجاد و توسعه راه حل نو و خلاقانه"(میانگین91/0± 86/ 3), شیوه پیاده سازی, بیشتر"تحول پیوسته"(میانگین01/1± 45/3), مجریان تحول, بیشتردرحال"اقدام برای نظم دهی بهتر به فعالیت ها"(89/0± 56/3), راهبردهای ایجاد تحول, بیشتر"مشارکتی"(04/1± 56/3), چرخه زندگی, بیشتردرمرحله"کم بودن مقاومت دربرابرتغییر"(97/0 64/3), علل مقاومت, بیشتر"فردی"(74/0± 94/3)و سطوح تحول, بیشتر "تغییر دانش"(76/0 91/3) تشخیص داده شد. میانگین بر اساس سابقه کار, مقطع تحصیلی, مرتبه علمی, سن و محل خدمت فاقد تفاوت معنادارولی از نظر جنسیت معناداربود. نتیجه گیری تمرکز بیشتر بر ایجاد و توسعه راه حل نو و خلاقانه, شیوه پیاده سازی پیوسته, نظم دهی بهتر به فعالیت ها, راهبرد تحول مشارکتی و ورود به مرحله کم بودن مقاومت در برابر تغییر, نشان از فراهم بودن فرصت برای موفقیت برنامه دارد؛ در عین حال, موفقیت کامل برنامه تحول و نوآوری مستلزم سازوکارهای تخصصی ازجمله انعطاف پذیری زیاد, باز طراحی ساختارها و ارج نهادن به تحول و نوآوری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقاتباررودباری، جمیله، عنایتی، ترانه، و صالحی، محمد. (1398). مدیریت تحول در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی: پیمایش دیدگاه خبرگان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 12(2 )، 89-96. SID. https://sid.ir/paper/367879/fa

    Vancouver: کپی

    آقاتباررودباری جمیله، عنایتی ترانه، صالحی محمد. مدیریت تحول در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی: پیمایش دیدگاه خبرگان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1398؛12(2 ):89-96. Available from: https://sid.ir/paper/367879/fa

    IEEE: کپی

    جمیله آقاتباررودباری، ترانه عنایتی، و محمد صالحی، “مدیریت تحول در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی: پیمایش دیدگاه خبرگان،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 12، no. 2 ، pp. 89–96، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367879/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا