مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و نمایش فیلم بر دانش و آگاهی و مهارت احیای قلبی ریوی پایه در معلمان دو روش آموزش چهره به چهره و نمایش فیلم احیای قلبی ریوی پایه

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 51

چکیده

 مقدمه و هدف: ایست قلبی خارج از مراکز درمانی, از علل شایع مرگ و میر در جهان است, لذا آموزش احیای قلبی– ریوی پایه افراد جامعه ضروریست. این مطالعه با هدف مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و نمایش فیلم بر آگاهی و مهارت احیای قلبی ریوی پایه در معلمان انجام شد. روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی قبل و بعد با گروه کنترل 225 معلم شاغل در تاکستان با نمونه گیری چند مرحله ای و تصادفی انتخاب و در سه گروه 75 نفری قرار گرفتند. اطلاعات در سه مرحله قبل از مداخله, بلافاصله و یکماه بعد از مداخله به شیوه خودگزارشی و چک لیست مشاهده جمع آوری شد. ابزار جمع آوری داده شامل پرسشنامه جمعیت شناختی, پرسشنامه سنجش آگاهی و چک لیست سنجش مهارت بود. روایی و پایایی پرسشنامه و چک لیست تامین و داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 16, و آزمون های آنوا, کای دو و آنالیز واریانس با اندازه های تکراری تحلیل شد. یافته ها: مشخصات جمعیت شناختی, میانگین نمره آگاهی و مهارت گروه ها قبل از مداخله تفاوت معنادار آماری نداشتند(05/0p<). پس از مداخله میانگین نمره آگاهی و مهارت در هر دو گروه افزایش معناداری داشت(05/0p< ). دو گروه پس از مداخله, اختلاف معناداری نداشتند(05/0p>). نتیجه گیری: براساس یافته ها, پیشنهاد می شود دو روش آموزشی متناسب با شرایط افراد و امکانات موجود استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهرخانی، الهام، صدوقی اصل، افسانه، هوشمندبهابادی، عباس، و کاربرد، علی اصغر. (1399). مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و نمایش فیلم بر دانش و آگاهی و مهارت احیای قلبی ریوی پایه در معلمان دو روش آموزش چهره به چهره و نمایش فیلم احیای قلبی ریوی پایه. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 7(1 )، 41-51. SID. https://sid.ir/paper/368024/fa

    Vancouver: کپی

    طاهرخانی الهام، صدوقی اصل افسانه، هوشمندبهابادی عباس، کاربرد علی اصغر. مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و نمایش فیلم بر دانش و آگاهی و مهارت احیای قلبی ریوی پایه در معلمان دو روش آموزش چهره به چهره و نمایش فیلم احیای قلبی ریوی پایه. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1399؛7(1 ):41-51. Available from: https://sid.ir/paper/368024/fa

    IEEE: کپی

    الهام طاهرخانی، افسانه صدوقی اصل، عباس هوشمندبهابادی، و علی اصغر کاربرد، “مقایسه دو روش آموزشی چهره به چهره و نمایش فیلم بر دانش و آگاهی و مهارت احیای قلبی ریوی پایه در معلمان دو روش آموزش چهره به چهره و نمایش فیلم احیای قلبی ریوی پایه،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 7، no. 1 ، pp. 41–51، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button