مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

11,061
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,723
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 ساله

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف: اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و ناتوانی یادگیری از مهمترین اختلالهای روانپزشکی کودکان میباشند و در بسیاری از موارد با هم در بیمار دیده میشوند. این پژوهش به منظور بررسی رابطه میان اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه و اختلال یادگیری انجام شده است. روش: 30 کودک پسر مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه که بیماری در آنها توسط متخصص روانپزشکی کودکان بر اساس معیارهای DSM-IV تشخیص داده شده بود و 30 کودک سالم که از نظر ویژگیهای فرهنگی - اقتصادی و سن با کودکان گروه بیمار همسان بودند مورد بررسی قرار گرفتند و با یکدیگر مقایسه شدند. از مقیاس والدین کانرز به عنوان بهترین ابزار درجه بندی شده قابل دسترس برای سنجش اختلال یادگیری استفاده شد. داده های پژوهش به کمک روشهای آماری توصیفی و آزمون آماری tمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته ها: یافته های پژوهش نشان دادند که 13 نفر از کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه (43.3%) و 3 نفر از کودکان عادی (96/9%) مبتلا به اختلال یادگیری بودند و تفاوت دو گروه از نظر ابتلا به اختلال یادگیری معنی دار بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علاقبندراد، جواد، و مومنی، فرزاد. (1379). ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 ساله. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 6(3-2 (پیاپی 22-23))، 32-36. SID. https://sid.ir/paper/368165/fa

Vancouver: کپی

علاقبندراد جواد، مومنی فرزاد. ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 ساله. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)[Internet]. 1379؛6(3-2 (پیاپی 22-23)):32-36. Available from: https://sid.ir/paper/368165/fa

IEEE: کپی

جواد علاقبندراد، و فرزاد مومنی، “ارتباط اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه با اختلال یادگیری در پسران 12-7 ساله،” مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، vol. 6، no. 3-2 (پیاپی 22-23)، pp. 32–36، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368165/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا