مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه. تعیین شکاف کیفیت خدمت, و در پی آن اتخاذ استراتژی هایی برای رفع یا کاهش شکاف, اولین گام اساسی در تدوین برنامه های ارتقای کیفیت, محسوب می شود. این مطالعه, با هدف ارزیابی شکاف کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد. روش ها. در مطالعه ای توصیفی- مقطعی در سال 1383, 386 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با روش طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. گردآوری داده ها به کمک پرسشنامه پایا و روا صورت گرفت. پرسشنامه, شکاف کیفیت را در پنج بُعد خدمت اندازه گیری می نمود. داده ها با نرم افزار SPSS و به کمک آماره های توصیفی و آزمون های ویلکاکسون و فریدمن , تجزیه و تحلیل شد. نتایج. در مورد کیفیت کلی خدمات آموزشی ارائه شده, اکثریت دانشجویان(6/81 درصد) قائل به وجود شکاف منفی کیفیت بودند. از میان ابعاد پنج گانه خدمت, بُعد پاسخ گویی دارای بیشترین میانگین شکاف (1.04±1.73-) و بعد اطمینان دارای کمترین میانگین شکاف کیفیت (0.99±1.10-) بودند. تفاوت شکاف مشاهده شده بین ابعاد پنج گانه خدمت با یکدیگر معنی دار بود. نتیجه گیری. از نظر اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان, در هر پنج بعد خدمات آموزشی شکاف منفی کیفیت وجود داشت. پیشنهاد می شود برای کاهش این شکاف ها, کارگاه های آموزش نحوه خدمت به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان و نیز کارگاه هایی در جهت افزایش مهارت های فنی کارکنان برگزار شود, و برای بهبود وضعیت ظاهری, فضاها و امکانات آموزشی, منابع بیشتری تخصیص یابد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کبریایی، علی، و رودباری، مسعود. (1384). شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(1 (پیاپی 13))، 53-60. SID. https://sid.ir/paper/368172/fa

Vancouver: کپی

کبریایی علی، رودباری مسعود. شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(1 (پیاپی 13)):53-60. Available from: https://sid.ir/paper/368172/fa

IEEE: کپی

علی کبریایی، و مسعود رودباری، “شکاف کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: دیدگاه دانشجویان از وضعیت موجود و مطلوب،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 53–60، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368172/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button